افتتاح اولین و بزرگ‌ترین صندوق قرض‌الحسنه اشتغال کشور برای جوانان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)


گروه اجتماعی: صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی رونمایی و راه‌اندازی شد.
دیروز در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر و جمعی از مدیران بانک‌ها، بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور و اولین صندوق ویژه اشتغال رسماً آغاز به کار کرد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تلاش دو ساله ستاد برای راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت گفت: هدف ما از ایجاد این صندوق، تسهیل مسیر اجرای طرح‌های اشتغالزایی توسط خود مردم است که در گام نخست، این طرح‌ها از طریق بنیاد برکت شناسایی و به اجرا درخواهند آمد. ما از دو سال پیش برای دریافت مجوزهای قانونی از بانک مرکزی اقدام کردیم و نهایتاً پس از صدور مجوز از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این صندوق فعالیت خود را آغاز می‌کند. محمد مخبر افزود: این صندوق با سرمایه 350 میلیارد تومان شروع به کار می‌کند و این سرمایه تا پایان امسال به 1000 میلیارد تومان و در کمتر از 5 سال به 10هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
او گفت: در گام نخست، از طریق امضای تفاهمنامه بین این صندوق و بنیاد برکت، پرداخت تسهیلات برای اجرای 15 هزار طرح اشتغالزایی درمناطق محروم و روستایی و ایجاد 45 هزار شغل با سرمایه 250 میلیارد تومان آغاز می‌شود و درواقع بخشی از 300 هزار شغلی که درسال توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد می‌شود، ازاین محل مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهند گرفت و در ادامه خواهیم توانست با کمک این صندوق و استقبال از طرح‌های خلاقانه مردمی به عددهای بسیار بالاتری نظیر 500 هزار شغل در سال نیز برسیم. در مرحله بعدی و با راه‌اندازی اپلیکیشن اختصاصی صندوق اشتغالزایی برکت، عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این صندوق و ارائه طرح‌های خرد، کوچک و متوسط اشتغالزایی از مزایا و تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق بهره‌مند شوند. وی خاطرنشان کرد: درکشور صندوق‌های قرض‌الحسنه متعددی وجود دارند اما صندوق برکت دو ویژگی بزرگ و متمایز دارد، اول اینکه با توجه به سرمایه 1000 میلیارد تومانی، بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور محسوب می‌شود و نکته دوم اینکه این صندوق هیچ شعبه و ساختمان و تشکیلات فیزیکی ندارد و کاملاً بر بستر آی‌تی و اپلیکیشن موبایل و اینترنت تعریف شده است.
تولید 5 میلیون واکسن برکت
 معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام هم درخصوص آخرین اخبار از نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: تا کنون نزدیک به ۵ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت در کارخانه شفافارمد تولید شده که تمام این واکسن‌ها باید در یک دوره 16 تا 20 روزه تست کنترل کیفیت مورد بررسی و تأیید نهایی قرار بگیرند.  سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده و سایر واکسن‌های تولیدشده هم پس از طی مراحل تست کنترل کیفیت به طور مرتب و هفتگی تحویل این وزارتخانه خواهند شد. ستاد اجرایی فرمان امام بعد از تولید واکسن، هیچ نقشی در توزیع و تزریق آن ندارد و تمام واکسن‌ها ازطریق وزارت بهداشت و سامانه‌ای که برای تزریق عمومی و مراکز واکسیناسیون طراحی شده به دست مردم می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/7/583134/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها