تجهیز مراکز درمانی استان ایلام به دستگاه‌های بی‌خطر‌سازی پسماندهای پزشکی


ایلام-محمدکریم ویسی: استان ایلام با دارا بودن 12 بیمارستان درمرکز استان و سایر شهرستان‌ها و 227 مطب، 79 مرکز بهداشت و 52 واحد آزمایشگاهی روزانه به‌طور متوسط 2 تن پسماند عفونی تولید می‌کند. با توجه به شیوع کرونا در این استان، کنترل و مدیریت پسماندها از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: در گذشته با توجه به پراکندگی این پسماندها بخصوص در مراکز خصوصی و عدم امکان نصب دستگاه‌های بی‌خطر ساز در همه مراکز پزشکی همواره یکی از بزرگترین معضلات زیست‌محیطی استان محسوب می‌شدند که خوشبختانه هم اکنون با تدابیر ویژه کنترل و ساماندهی شده است. غلامرضا ابدالی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته تاکنون مدیریت پسماند به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته به نحوی که در همه کارگروه‌های مدیریت پسماند این مهم مورد رصد قرارمی گیرد، تصریح کرد: یک پیمانکار بخش خصوصی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی، عملیات جمع‌آوری و بی‌خطر‌سازی پسماندهای مذکور را بر عهده دارد و تا حدودی مشکل رفع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام با اشاره به اینکه از سال گذشته با پیگیری جدی و مستمر این اداره کل، همه مراکز بیمارستانی شهر ایلام به‌عنوان مراکزعمده تولید کننده پسماندعفونی به تجهیزات بی‌خطر ساز پسماند تجهیز شده است، گفت: فرایند بی‌خطرسازی پسماندها توسط شرکت پیمانکار نیز با خرید تجهیزات جدید اصلاح و این عملیات همچنان ادامه دارد وتا زمان تجهیز همه بیمارستان‌های استان به تجهیزات بی‌خطرسازی پسماند عفونی، ادامه خواهد یافت.
ابدالی افزود: شرکت خصوصی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی موظف به جمع‌آوری و بی‌خطر‌سازی پسماندهای مراکز کوچک تولید کننده پسماند نظیر مطب‌های پزشکان و آزمایشگاه‌ها است و این شرکت نقش پشتیبانی نیز در زمان خرابی تجهیزات بیمارستان‌ها را بر عهده دارد. مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش از احداث پاسگاه محیطبانی در تنگ تاریکه منطقه حفاظت شده کولک و تأمین برق پاسگاه با احداث شبکه برق‌رسانی و نصب ترانس برق دراین منطقه خبر داد و گفت: برای استقرار محیطبانان در منطقه حفاظت شده کولک و به‌منظور ارتقای سطح حفاظت منطقه و کاهش هزینه‌های رفت و آمد مأموران اجرایی، در سال گذشته یک واحد پاسگاه محیطبانی با اجرای شبکه برق‌رسانی و با اعتباری بالغ بر1200 میلیون ریال در منطقه تنگ تاریکه از توابع بخش صالح آباد احداث شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/15/583151/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها