ایران در ایران




۰ ۷ درصد از منابع آبی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در آستانه خشک‌ شدن

یاسوج - مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد از ۲ هزار حلقه چشمه و قنات تأمین آب آشامیدنی مناطق عشایری این استان تاکنون بی‌آب یا کم آب شده ‌است.
به‌گزارش ایرنا، فضل‌الله آذرفر اظهار داشت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای دارند بویژه امسال که شاهد تنش آبی در استان هستیم.
وی افزود: بارندگی سال‌جاری بشدت کاهش یافت و این کاهش بارندگی‌ها از جهات مختلف همچون آب آشامیدنی و علوفه دام ها به عشایر استان آسیب وارد کرده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اثر این خشکسالی‌ها مراتع خشک و در پی آن علوفه برای دام عشایر کاهش پیدا کرده است.
آذرفر تأکید کرد: هم اینک کار آبرسانی به عشایر استان با ۱۵ تانکر ۱۴ هزار لیتری انجام می‌گیرد که به طور روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب در مناطق عشایری استان توزیع می‌شود.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عشایر به فکر فروش دام‌های مازاد خود افتاده‌اند تا دام‌های آنها از خشکسالی آسیب نبینند. آذرفر گفت: مقرر شده دام مازاد عشایر این استان با هدف حذف دلال، تثبیت قیمت‌ها و کاهش اثرات تنش آبی به‌صورت تضمینی خریداری شود اما تاکنون به علت وجود برخی بهانه‌ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این مهم بخوبی محقق نشده است.
وی تأکید کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده با امور پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد باید دام مازاد عشایر به قیمت هر کیلوگرم ۴۵هزار تومان خریداری شود. مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهمیه استان خرید ۱۰ هزار دام مازاد عشایر است که تاکنون تعداد معدود و ناچیزی خریداری شده است.

آزمایشگاه جامع کرونای غرب کشور در همدان راه‌اندازی می‌شود

همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : بزرگ‌ترین آزمایشگاه جامع مرتبط با ویروس کرونا در غرب کشور تا پایان مردادماه جاری در این استان راه‌اندازی و فعال می‌شود. «رشید حیدری مقدم» درنشست خبری اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: این آزمایشگاه به‌صورت روزانه ظرفیت انجام 5هزار نمونه تست و آزمایش مرتبط با ویروس کرونا  دارد. وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان تأمین واکسن مورد نیاز برای گروه‌های هدف است که پیگیری‌های انجام شده منجر به تسریع روند واکسیناسیون افراد در استان شده به نحوی که شمار زیادی از جمعیت هدف براساس اولویت‌های اعلام شده در سطح استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در استان همدان 3 آزمایشگاه تست کرونا دارای مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که تمامی فعالیت‌ها و آزمایش‌های این3 مرکز مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در این استان گفت: بررسی آمارها نشان دهنده روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا از اول تیر ماه امسال است به نحوی که شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ۳۸۰ نفر در اول تیرماه با ۳۰۰ نفر افزایش به ۶۸۰ نفر در روزهای اخیر رسیده است.
وی گفت: ۷۰ درصد بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همدان را جمعیت شهری و ۳۰ درصد نیز جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند که البته در روزهای اخیر این روند با کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حاشیه شهرها و روستاها در حال تغییر است.

ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم سال آینده

کرمانشاه - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش‌ مسئولان استان در جلسه ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ شورای فرهنگ عمومی کشور با ثبت روز پنجم مرداد به‌عنوان روز ملی کرمانشاه موافقت شد و این مناسبت سال آینده در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد.
به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما، بهرام فاضلی زاد همچنین با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید برای گنجاندن سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه در کتاب های درسی برنامه‌ریزی کند ،افزود: این کار باید از کتاب های درسی مقطع ابتدایی شروع شود.
در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد شکست سختی بر منافقین وارد ساختند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/15/583152/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها