اخبار


از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد
دو ماه فرصت به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو

کمیسیون اروپایی و مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا به گوگل دو ماه برای بهبود شیوه ارائه نتایج جست‌و‌جو برای پروازها و هتل‌ها و توضیح نحوه رنکینگ آنها مهلت دادند در غیر این صورت با مجازات روبه‌رو خواهد شد.
به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا و دیده بان های مصرف کننده ملی که در رأس آنها رگولاتور هلند و ریاست عمومی بازرسی اقتصادی بلژیک قرار دارد، در بیانیه مشترکی اعلام کردند قیمت‌های خدمات مربوط باید شامل هزینه‌ها یا مالیات‌ها باشد تا از پیش قابل محاسبه باشد و در عین حال، قیمت‌های رفرنس که برای محاسبه تخفیف‌های داده شده استفاده می‌شوند باید به شکل واضحی قابل تشخیص باشند.
دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: مصرف کنندگان اتحادیه اروپا نباید در هنگام استفاده از موتورهای جست‌و‌جو برای برنامه‌ریزی تعطیلاتشان گمراه شوند. باید به مصرف کنندگان قدرت دهیم تا بتوانند انتخاب خودشان را بر مبنای اطلاعات شفاف و بی‌طرفانه انجام دهند.سازمان‌های دیده بان مصرف کننده اروپایی هم به گوگل اعلام کردند باید شرایط استاندارد گوگل استور را تغییر دهد زیرا بعضی از موارد نشان داده که فروشندگان حق بیشتری نسبت به مصرف کنندگان داشته‌اند.
اگر پیشنهادهای گوگل کافی نباشند، نهادهای اروپایی درباره این موضوع مذاکرات بیشتری با گوگل خواهند داشت و ممکن است این شرکت را جریمه کنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل در بیانیه‌ای از گفت‌و‌گو استقبال و اعلام کرد با سازمان‌های حامی حقوق مصرف کننده و کمیسیون اروپا برای انجام بهبودهایی که به نفع کاربران خواهند بود و شفافیت بیشتری فراهم می‌کنند، همکاری می‌کند.

تأسیس مرکز امنیت سایبری از سوی تیک تاک

تیک تاک یک مرکز امنیت سایبری در پایتخت ایرلند تأسیس می‌کند تا یک گام جلوتر از تهدیدهای امنیتی جدید باشد و بتواند به سرعت به اتفاقات امنیت سایبری پاسخگو باشد.به گزارش مهر، شبکه اجتماعی مذکور اعلام کرد دوبلین میزبان نخستین مورد از مراکز پیوسته منطقه‌ای در سراسر جهان است که به این شرکت کمک می‌کند تا طی ۲۴ ساعت شبانه روز و در زمان واقعی نسبت به حوادث امنیت سایبری پاسخگو باشیم.
به گفته رولند کلوتیر مدیر ارشد امنیتی این شبکه اجتماعی این مراکز گام بعدی تیک تاک برای تضمین امنیت پلتفرم از نقطه صفر است. او در این باره می‌گوید: هنگامی که مردم از تیک تاک استفاده می‌کنند، اطلاعات شان را به ما می‌سپارند. این وظیفه ما است که به طور جدی از اطلاعات محافظت کنیم.این مرکز بیش از ۵۰ شغل در زمینه امنیت، حریم خصوصی و سیاستگذاری به وجود می‌آورد.

شناسایی مجرمان جنسی با تکان دادن تلفن همراه

کاربران تلفن‌های هوشمند در کره جنوبی بزودی می‌توانند با  تکان دادن تلفن هوشمند خود، مجرمان جنسی را تشخیص دهند.
به گزارش انتخاب، وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرد: «بزودی کاربران تلفن‌های هوشمند می‌توانند تلفن‌های خود را برای تشخیص مجرمان جنسی ثبت شده در سیستم قضایی و درصورت استفاده مجرمان از پابند الکترونیکی و در شعاع ۲۰ متری مجرم تکان داده و این مجرمان را تشخیص دهند.»
این وزارتخانه گفت، این سرویس جدید از امروز برای اجرای آزمایشی در ۱۵ شهر و شهرستان در استان‌های اطراف سئول راه‌اندازی می‌شود.
این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که هر کاربری که برنامه مذکور را روی تلفن هوشمند خود نصب کند، با تکان دادن گوشی خود (سه بار یا بیشتر)، متوجه می شود که مجرم جنسی در آن نزدیکی است یا خیر. البته این طرح مشروط بر آن است که مجرم جنسی از پابند الکترونیکی استفاده کند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/17/583164/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها