اعزام مربی بدون ورزشکار!

ناکامی تیراندازی در کسب مدال تیمی


گروه ورزشی/ در پنجمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، نمایندگان کشورمان در تیراندازی در دو بخش میکس تپانچه بادی 10متر و میکس تفنگ بادی 10متر با حریفان رقابت کردند که هر دو تیم ناکام ماندند و موفق به کسب مدال نشدند. تیم میکس تفنگ بادی 10متر ایران با ترکیب مهیار صداقت و نجمه خدمتی، صبح دیروز به رقابت با حریفان در مرحله اول پرداختند که این تیم با 624.9 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق به صعود به مرحله دوم نشد. تیم‌های اول تا هشتم جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند. همچنین تیم میکس تپانچه بادی 10 متر متشکل از جواد فروغی و هانیه رستمیان در رقابت مرحله اول با امتیاز 575 در رده هشتم ایستاد و به‌عنوان آخرین تیم جواز صعود به مرحله دوم را به دست آورد. تیم میکس ایران در مرحله دوم امتیاز 382 را به ثبت رساند و در رده پنجم قرار گرفت و شانس کسب مدال را از دست داد. در این مرحله فروغی، تیرانداز طلایی ایران در توکیو 196 امتیاز و رستمیان 186 امتیاز به دست آوردند.
هاشمی: لوله سلاح‌ها در گمرک ماند و به دستمان نرسید
الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ در مورد عملکرد تیم ملی اظهار داشت: «در المپیک توکیو سطح رکوردها واقعاً بالا است و نتیجه بچه‌ها بد نبود اما کافی نبود‌. مهیار صداقت دچار گرفتگی گردن شده بود که صبح زود فیزیوتراپی شد. از طرفی در تیراندازی امکانات حرف اول را می‌زند. تفنگ، جنس لباس، سختی لباس، قطعات مختلف سلاح و ساچمه‌ای که استفاده می‌کنند، خیلی مهم هستند. لوله سلاح‌هایی از کرواسی سفارش داده شده بود تا در تهران تست کنیم و بهترین انتخاب شود اما تا روزی که به المپیک آمدیم، در گمرک بود. لوله سلاح بادی دیگر چه چیزی است که باید گمرک بماند؟ تا روزی که اعزام شدیم خبری از ترخیص لوله‌ها نبود. این همه زحمت و هزینه از دست رفت. ما نه تنها تحریم خارجی، بلکه تحریم داخلی نیز هستیم‌.»
اتفاق عجیب در دوومیدانی
مهدی پیرجهان، دونده 400 متر مانع ایران که از طریق رنکینگ جهانی سهمیه المپیک گرفته بود، روز قبل از اعزام به‌دلیل مثبت شدن تست کرونایش از اعزام به توکیو بازماند اما نکته جالب توجه اینکه ایوب دادروان، مربی این دونده با وجود نرفتن شاگردش، خودش به همراه سایر نفرات راهی توکیو شده است. مشخص نیست وقتی شاگرد اعزام نشده، مربی چه کاری در توکیو قرار است انجام دهد. برخی عنوان می‌کنند که دادروان می‌تواند به فصیحی و تفتیان در این رقابت‌ها کمک کند اما این مربی چه شناختی از این دونده‌ها دارد که بتواند آنها را کمک کند؟ احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در 100متر نمایندگان دوومیدانی کشورمان در توکیو هستند.
هشدار جدی رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی به ورزشکاران
غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با مثبت شدن تست PCR مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران که قرار بود به المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعزام شود، اظهار کرد: «قطعاً ورزشکار به منظور انجام تمرینات و مواردی از این دست رفت و آمد داشته و قرنطینه صرف نبوده است. با وجود تزریق واکسن کرونا اما ورزشکاران هر لحظه باید مراقب باشند و این احتمال را در نظر بگیرند که ممکن است به کرونا مبتلا شوند. نباید ورزشکاران به این امید باشند که با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا نمی‌شوند و چون ۲ دوز واکسن تزریق کرده‌اند دیگر کرونا نمی‌گیرند. ورزشکاران باید به‌صورت شخصی و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت و به بهترین شکل ممکن از سلامت خود محافظت کنند.»
تکواندوی ایران به مدال نقره نمایشی میکس تیمی رسید
بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی و تأیید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به‌صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک 2020 برگزار شد. تیم ملی ایران دیروزمقابل چین در فینال شکست خورد و به مدال نقره رسید که البته این مدال در جدول کسب مدال‌ها لحاظ نخواهد شد. تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود رفت.

فروغی: برخی مغرضان را که متعلق به مردم ایران نیستند، نمی‌بخشم

جواد فروغی پس از پنجمی در نیمه نهایی تپانچه میکس المپیک توکیو بیان کرد: «خوشحالم از اینکه تیراندازی رشته مدال‌آور شده است. البته این فقط منوط به مدال من نیست. در تپانچه اصلاً سابقه مدال‌آوری نداشتیم و در مسابقات قهرمانی آسیا  قطر استارت مدال‌آوری را زدیم و توانستیم موفقیت‌ها را ادامه دهیم. البته کرونا و تعطیلات در تمرینات و مسابقات ما فاصله انداخت ولی ما کار خود را ادامه دادیم. تیراندازی در رسانه‌ها دیده شد و از طرفی هم توقع را بالا برد و تیراندازی پرچمش بالا است. کسب مدال طلا در این موقع باعث شد حساسیت‌ها بسیار بالا برود و میزان توقع از من بیشتر شد. برخی‌ها نسبت به من انتقاد داشتند که  دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان را که برداشت سوئی داشتند و متعلق به مردم ایران هم نیستند، نمی‌بخشم.» فروغی در پاسخ به این پرسش که کسب مدال طلا و حضور در برنامه‌های مختلف روی تمرکز او برای این مسابقه تأثیر گذاشته بود یا خیر، تأکید کرد: «اگر بگویم تمرکزم بهم نریخته بود، دروغ گفته‌ام. از لحاظ زمانی، زمان من گرفته شد همچنین احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی افت کنم. از نقاط مختلف جهان و ایران تماس هایی داشتم که تبریک بگویند و به خیلی‌ها نتوانستم پاسخ بدهم. اما با صحبت‌های مربی‌ام نصر اصفهانی دوباره در چارچوب قرار گرفتم و توانستم تا حدودی تمرکز از دست رفته‌ام را به دست آورم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/18/583170/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها