المپیک توکیو




نقره سعید ملایی برای مغولستان
سعید ملایی جودوکار ایرانی تیم ملی مغولستان دیروز به مصاف حریفان خود رفت و با اقتدار به فینال وزن 81- مسابقات جودوی مردان المپیک توکیو صعود کرد. او در دیدار فینال به مصاف جودوکار ژاپنی رفت و در زمان طلایی مغلوب حریفش شد و به مدال نقره المپیک رسید. این بهترین مدال مغولستان تا دیروز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود؛ پیش از این مغول‌ها ۲ مدال برنز کسب کرده بودند.

شگفتی بزرگ با حذف چهره اول ورزش ژاپن
نائومی اوساکا، بزرگترین نام تنیس بانوان از ژاپن در دور سوم رقابت‌های تنیس با شکست برابر حریف خود حذف شد تا یک شگفتی بزرگ رخ دهد. او در مسابقه سوم خود با نتیجه ۶-۱ مغلوب مارکتا ووندروسووا از جمهوری چک شد. اوساکا مسابقه را با ۱۸ اشتباه غیرمنتظره به پایان رساند. این تنیسور ژاپنی هفته گذشته هنگامی که در مراسم افتتاحیه مشعل المپیک را روشن کرد بار دیگر به شکل گسترده‌ای به‌عنوان سمبل ورزش زنان ژاپن مطرح شد و حالا خروج او از رقابت‌ها ممکن است تکان دهنده‌ترین اتفاق باشد چرا که خیلی‌ها روی طلای او برای میزبان حساب باز کرده بودند.

بوکسور مراکشی حرکت غیرورزشی هالیفیلد را تکرار کرد
دیوید نیایکا، بوکسور نیوزیلندی در اولین بازی خود در سنگین وزن بوکس در المپیک با نتیجه ۵-صفر مقابل یونس بالا بوکسور مراکشی به برتری رسید. در این رقابت بوکسور مراکشی با حرکت غیرورزشی در تلاش برای گاز گرفتن گوش ورزشکار نیوزیلندی بود. این حرکت معروف در بوکس همگان را به یاد دیدار جنجالی هالیفیلد و مایک تایسون می‌اندازد که باعث شد هالیفیلد به خاطر این حرکت بازنده اعلام شود.

برمودا؛ کوچکترین کشور صاحب طلا در تاریخ المپیک
فلورا دافی، ورزشکار رشته سه‌گانه اهل برمودا، کشورش را صاحب مدال طلای المپیک توکیو کرد تا برمودا کوچکترین کشور جهان صاحب طلای المپیک شود. انگلیس بارها برای جذب این ورزشکار تلاش کرد ولی دافی عنوان کرد چون در برمودا متولد شده است نمی‌تواند در کشوری غیر از برمودا باشد و به همین خاطر تنها برمودا را در رقابت‌های ورزشی همراهی می‌کند. این در حالی است که مادر او در برنلی انگلیس بزرگ شده ولی دافی همچنان می‌خواهد برای برمودا افتخارآفرینی کند. برمودا جزیره‌ای کوچک با جمعیت ۶۲,۲۷۸ نفر حالا کوچکترین کشور جهان از نظر جغرافیاست که توانسته به مدال طلا در بازی‌های المپیک دست یابد. پرچمدار برمودا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم دارا علیزاده، ورزشکار دو رگه ایرانی بود.

۲ ورزشکار دیگر کرونایی شدند
بعد از گذشت ۵ روز از شروع بازی‌های المپیک توکیو دیروز تست کرونای ۲ ورزشکار دیگر مثبت شد. براساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های توکیو، تست کرونای ۷ نفر دیگر مرتبط با المپیک توکیو مثبت شد تا مجموع شمار مبتلایان به کووید۱۹ در المپیک به ۱۵۵ نفر برسد. بر اساس گزارشات منتشر شده یکی از ورزشکاران کرونایی تنیس‌باز اهل هلند است و هر دو ورزشکار در دهکده اقامت دارند. از ۷ نفر کرونایی ۵ نفر خارجی هستند. تاکنون ۳۷ هزار و ۵۷۹ نفر از کشورهای خارجی برای المپیک وارد ژاپن شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7687/18/583171/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها