اخبــــار


هشدار فرمانده سپاه به جریان‌سازی‌های رسانه‌ای ضد ایرانی

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان، گفت: به‌دنبال موفقیت‌های نظام، دشمنان تلاش زیادی کردند تا از این اتفاق‌هایی که در داخل کشور گاهی در بحث کمبود آب یا برق و مسائلی از این دست وجود دارد، سوءاستفاده کنند.
به گزارش ایلنا، وی افزود: در مرحله انتقال دولت هستیم، متمایز از انتقال دولتی که در امریکا صورت می‌گیرد و این انتقال دولت در ایران باوقار، سلامت و آرامش است و فرایند سیاسی را پشت‌سر می‌گذاریم.
فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند که برای ملت ایران یک دغدغه درست کنند، اظهار داشت: اما به آنها اخطار می‌دهیم که از گذشته درس بگیرند؛ ۴۲ سال است ما با دشمنان مقابله می‌کنیم و امروز قوی‌تر از هر زمان و مصمم‌تر هم هستیم. سرلشکر سلامی تأکید کرد: دشمنان افکار و اندیشه باطل را از سرشان بیرون کنند، چرا که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است و به آنها توصیه می‌کنیم که وارد عرصه مقابله با ملت ایران نشوند زیرا ما محکم و ثابت‌قدم هستیم.

رایزنی نماینده اروپا با ظریف و عراقچی

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده است با محمدجواد ظریف و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد. به گزارش ایسنا، دو طرف در این ملاقات درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل‌نظر پرداختند. رایزنی درخصوص روابط و همکاری‌های دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف بخش دیگری از دستورکار این ملاقات بود. همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ‌کننده نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را عهده‌دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت. معاون وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد. «اشتفان کلمنت»، سفیر اتحادیه اروپا در وین و «برونو شول» رئیس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا مورا را در این سفر همراهی می‌کنند.

ضرورت اجرایی شدن توافقات بین تهران - دوشنبه

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با تأکید بر اجرایی شدن توافقات منعقد شده بین دو کشور گفت: افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری به نفع مردم ایران و تاجیکستان است.
به گزارش ایسنا، محمدطائر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان دیروز با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی دو کشور گفت: افزایش ارتباطات و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش‌های مختلف بویژه در عرصه اقتصادی و تجاری به نفع مردم دو کشور است.
وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین دو کشور در عرصه‌های مورد علاقه، حمایت می‌کند. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو کشور تأکید کرد. ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: توسعه مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران به دلیل جایگاه مردم در منطقه و جهان برای مسئولان تاجیکستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گروه انحرافی مدعی زمینه‌سازی ظهور در قم متلاشی شد

یک گروه انحرافی مدعی زمینه‌سازی ظهور که در تلاش برای فرقه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) بودند، با رصد اطلاعاتی و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان قم شناسایی و متلاشی شدند. به گزارش ایرنا، این گروه انحرافی در تلاش برای فرقه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) با مبانی فکری باطل نسبت به علما، دین، امام زمان(عج) و ظهور حضرت مهدی(عج) بودند. عوامل دستگیر شده این گروه، عامل اصلی به انحراف کشیدن خود را دور شدن از مبانی اسلام و خود اجتهادی اعلام کردند. وزارت اطلاعات از مردم خواست تا در صورت مشاهده فعالیت‌های گروه‌های انحرافی؛ اخبار و گزارش‌های خود را در این زمینه با ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۳ در میان بگذارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7693/2/583731/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها