اخبــــار


«راز سر به مهر» برجام منتشر شد

مجموعه ۶ جلدی کتاب «راز سر به مهر» به نویسندگی محمدجواد ظریف، علی اکبر صالحی، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی منتشر شد.
به‌گزارش ایسنا، در مقدمه معرفی این کتاب که توسط مؤسسه اطلاعات منتشر شده، آمده است: مجموعه «راز سر به مهر» گزارشی توصیفی و مستند درباره روند یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ ایران است که می‌کوشد قرائت ایرانی از برهه‌ای مهم در سرنوشت معاصر را به تصویر بکشد. انگیزه تدوین این مجموعه حاصل ارزیابی روایت‌ها و گزارش‌هایی بود که طرف‌های مقابل «بیشتر امریکایی ها» به نشر و ترویج آن طی دو دهه اخیر مبادرت کردند، آنها تلاش داشتند اذهان را بسازند و تاریخ را آنگونه که خود می‌خواهند گزارش کنند. گردآوری این کتاب توسط سید علی موجانی انجام شده است.
عناوین شش کتاب مجموعه راز سر به مهر که گزارشی ایرانی از روند مذاکرات هسته‌ای و برجام است به ترتیب عبارتند از کتاب اول «توافق موقت ژنو»، کتاب دوم «از توافق موقت تا اتاق نگارش» کتاب سوم «جدال بر سر متن»؛ کتاب چهارم «فصل سرد و سخت مذاکرات»؛ کتاب پنجم «تولد برجام» و در آخر کتاب پنجم به اضافه یک «پیوست ها» است.
ظریف روز یکشنبه نیز در آخرین جلسه هیأت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران نیز گفته بود: ان‌شاءالله تا آخر هفته مؤسسه اطلاعات تاریخچه برجام را در شش جلد منتشر خواهد کرد و آن وقت مردم خواهند دید که خدمتگزاران و فداییان‌شان در برجام چه کردند.

آیت‌الله جنتی: همه موظفیم به دولت جدید کمک کنیم

دبیر شورای نگهبان بر ضرورت همکاری همه قوا و نهادها با دولت جدید برای موفقیت این دولت در عمل به وعده‌هایش تأکید کرد.
به‌گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در جلسه عصر سه‌شنبه شورای نگهبان با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: برای جناب آقای رئیسی در این مسئولیت سنگین و مهم آرزوی موفقیت دارم و معتقدم همه موظفیم به دولت جدید به منظور موفقیت در عمل به وعده‌هایش کمک کنیم. وی افزود: این امید را همه دارند که ان‌شاءالله مشکلات مردم مانند گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی توسط دولت جدید حل شود. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما از ناراحتی مردم، ناراحتیم ولی این امید را داریم که مشکلات حل شوند، تصریح کرد: ان‌شاءالله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های دولت جدید، بسیاری مشکلات حل خواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7693/3/583737/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها