اخبار




تأیید سلامت روانی عامل قتل کارگر ساختمانی

گروه حوادث / مردی که متهم است به خاطر مزاحمت و سر و صدای یک کارگر ساختمانی او را به قتل رسانده با تأیید سلامت روان او از سوی پزشکی قانونی در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از آذر سال ۹۸ به‌دنبال گزارش یک درگیری خونین در غرب تهران آغاز شد. پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و با بررسی موضوع مشخص شد که مردی 36 ساله به‌نام سعید به‌دلیل سر و صدای کارگرانی که در همسایگی‌شان در یک ساختمان نیمه کاره حضور داشتند با آنها درگیر شده و یکی از کارگران را با ضربه‌های چاقو مجروح کرده است. کارگر مصدوم پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد و سعید به اتهام قتل عمد بازداشت شد.پس از تکمیل تحقیقات پرونده وی به دادگاه کیفری استان تهران
 فرستاده شد.
در آن جلسه دادگاه متهم به جایگاه رفت و گفت: کارگران در ساختمان
 روبه رویی خانه‌مان مشغول به کار بودند. آنها همیشه سر و صدا می‌کردند و شب‌ها با صدای بلند آواز می‌خواندند و می‌خندیدند. همین مسأله باعث شده بود که ما هیچوقت آرامش نداشته باشیم. چند بار به آنها تذکر دادم اما اعتنایی نکردند. آخرین بار به او تذکر دادم که بازهم توجهی نکرد و عصبانی شدم و چند ضربه چاقو به او زدم. من واقعاً قصد کشتن او را نداشتم.
سپس وکیل متهم به دفاع از موکلش پرداخت و گفت: موکلم به بیماری اعصاب و روان مبتلاست و به همین خاطر هم از خدمت سربازی معاف شده است. تقاضا دارم تا وی برای بررسی دقیق‌تر سلامت روان به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود.
با این درخواست متهم به کمیسیون پزشکی قانونی منتقل شد و پزشکی قانونی پس از معاینه‌های لازم در گزارشی اعلام کرد اگرچه وی به اختلال اعصاب و روان مبتلاست اما این اختلال رافع مسئولیت کیفری نیست و او هنگام ارتکاب جرم جنون نداشته است.با این گزارش سعید بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس متهم به جایگاه رفت و بازهم اظهارات قبلش را تکرار کرد.
سپس وکیل وی به جایگاه رفت و گفت: با توجه به شرایط روحی و روانی متهم از قصاص گذشت کنند. هرچند پزشکی قانونی متهم را مسئول اعمال خود دانسته اما اختلال روانی در او تشخیص داده شده است. به همین دلیل درخواست مساعدت از سوی اولیای دم را دارم.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

سرقت از مسافران در کرج

گروه حوادث/ سارق زورگیر که پس از سوار کردن مسافران با تهدید سلاح از آنها سرقت می‌کرد با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام چند فقره زورگیری از مسافران توسط راننده یک خودروی پژو 405 خیلی زود سارق زورگیر تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. در تحقیقات گسترده راننده زورگیر شناسایی و مشخص شد وی از سارقان سابقه‌دار است.
بلافاصله این متهم در یک عملیات اطلاعاتی  وغافلگیرانه دستگیر شد. وی تاکنون به چندین فقره زورگیری در محله‌های خلوت کرج از مسافران اعتراف کرده است.
سرهنگ نادر بیگی از شهروندان خواست اگر از سوی این راننده مورد سرقت قرار گرفته‌اند به اداره پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت:
خدمات بانکی همراه را از منابع معتبر دریافت کنید

گروه حوادث/ نصب برنامه‌های خدمات بانکی از منابع نامعتبر روی
 تلفن همراه منجر به تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری‌ در مراجع قضایی شده است.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با بیان این مطلب گفت: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به‌صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت هستند و در کنار گسترش ارائه این خدمات به‌صورت غیرحضوری، برخی افراد سودجو نیز اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از وی می‌کنند. به تازگی پرونده‌هایی در این اداره پلیس تشکیل شده که همه شاکیان آن پرونده‌ها، اپلیکیشن همراه بانک خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب کرده و بعد از آن مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: با اقدامات فنی مشخص شد مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی که در واقع بدافزار هستند و قرار دادن این نرم افزارها در منابع نامعتبر، به گوشی تلفن همراه کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.
شهروندان باید با اقداماتی از جمله مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزار ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی مستمر آن، به روزرسانی مستمر سیستم عامل و مرورگر وب و سایر نرم‌افزارهای مورد نیاز روی تلفن همراه، ذخیره نکردن اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv2 و تاریخ انقضای کارت روی گوشی تلفن همراه از هرگونه کلاهبرداری در این حوزه پیشگیری کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود، هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.
همچنین رمز ورود به سامانه‌های همراه بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و رمزعبور سامانه‌ها را حتماً در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) تغییر داده و از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و دیگر اطلاعات هویتی خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7693/8/583762/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها