بلغزید به طرف دیگر خط


 یلدا جبلی
فیلمساز
همیشه ترجمه‌های احمد پوری از آثار دیگران من را به‌وجد می‌آورد مخصوصاً ترجمه او از عاشقانه‌های نزار قبانی، ظرافت و لحن خاصی در ترجمه دارد که او را برایم خیلی خاص می‌کند.
به همین دلیل  وقتی 10- 12 سال پیش از چاپ اولین کتابی که خود او نوشته بود باخبر شدم بدون معطلی و با شوق سراغ کتابش رفتم؛ «دو قدم این‌ور خط». لذت خواندنش سال‌ها قبل برای اولین‌بار آنچنان در یادم ماند که این روزها که کرونا امکان سفر و پرسه زدن در هزارتوهای ناشناخته را تقریباً از ما گرفته فکر کردم دوباره بعد سال‌ها سراغش بروم.
لذت خواندن دوباره‌اش حتی بیشتر از بار اول بود، همراه شدن با ذهن بازیگوش شخصیتی که احمد پوری خلق کرده به‌نظرم برای تمام آنهایی که دوست دارند زمانی را فارغ از تمام آنچه این روزها ما و جهانمان را در بر گرفته سپری کنند توصیه می‌شود.
خود را به «دو قدم این ور خط» بسپارید و اجازه دهید حتی برای مدتی کوتاه هم شده بلغزید به طرف دیگر خط.
سریال رودررو (vis a vis) سریال اسپانیایی جذاب و خوش ساخت با ریتمی عالی اثر الکس پینا (سریال مطرح دیگر او خانه اسکناس است)  قصه دختر جوانی که به‌خاطر عشقش به‌نوعی فریب می‌خورد و وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شود که زندگی خودش و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اشتباهی که تمام راه‌های برگشت را بر او می‌بندد و هرچه هم پیش می‌رود بیشتر در سیاه‌چاله‌ای که در آن اسیر شده فرو می‌رود. دیدنش را به دوستداران سریال‌های جدی و خوش ساخت پیشنهاد می‌کنم.
فیلم سینمایی «کتاب سبز» برنده اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۹ را هم به‌عنوان فیلمی که بشدت دیدنش حال خوشی همراه دارد در این روزهایی که خبرهای خوب کمتر می‌شنویم و حالمان خیلی خوب نیست توصیه می‌کنم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7693/12/583789/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها