هنرمندان در فضای مجازی


این روزها هنرمندان در فضای مجازی از کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری و ماسک حرف می‌زند و همچنان دعای خیر برای سلامتی ارشا اقدسی بدلکاری که در حادثه‌ای آسیب دید، دارند.

چهره‌ها
رضا بهبودی، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در صفحه خود خبر سریال «خاتون» را منتشر کرده است. در این خبر آمده است که جدیدترین ساخته تینا پاکروان از دوشنبه ۱۸ مرداد به‌صورت اختصاصی از پلتفرم «نماوا» آغاز می‌شود. رضا بهبودی در این سریال بازی دارد. «خاتون» روایت داستانی-تاریخی از خانواده‌ای است که از اول شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود.
هومان اسعدی، موسیقیدان که دبیری جشنواره موسیقی جوان را برعهده دارد در صفحه خود خبر از تمدید زمان ارسال آثار به پانزدهمین جشنوار ملی موسیقی جوان تا 31 مردادماه داده است. دراین صفحه اشاره شده که این جشنواره به‌صورت مجازی در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود.
نگار جواهریان در صفحه خود برای ارشا اقدسی و بهبودی او نوشته است: «ارشای عزیز برگرد. حضور پر از زندگی و جسارتت جلوی چشم‌هامه و به این فکر می‌کنم که هر بار دیدمت به خودم گفتم بابا آدم چه کارها که نمی‌تونه بکنه، چه لذت‌ها می‌تونه ببره از بودنش و طبیعت و…و چقدر می‌تونه بیشتر از توانِ خودش باشه و‌ همیشه یاد کلی آرزوی فراموش شده افتادم. آرزو می‌کنم، آرزو می‌کنم، آرزو می‌کنم خدا تو رو به مادرت برگردونه.»
لاله اسکندری هم در صفحه خودش عکسی از مجموعه «مافیا» منتشر کرده است. او آرزو کرده که مخاطبان از دیدن این مجموعه لذت ببرند، چرا که تنها یک بازی است: «وقتی تو موقعیت قضاوت قرار می‌گیری میفهی که چقدر کار سختیه.... اون وقته که نباید هیچ وقت از روی ظاهر آدم‌ها رو قضاوت کنی. حضور در این مجموعه برای من خیلی تجربه خوبیه بخصوص اینکه فهمیدم اصلاً دروغگوی خوبی نیستم.»
ویشکا آسایش هم با انتشار پشت صحنه فیلم «گورکن» به‌کارگردانی کاظم ملایی نوشت: «و بالاخره نوبت اکران آنلاین «گورکن» رسید. کلی هیجان دارم، یک نقش متفاوت که خیلی دوستش دارم و امیدوارم شماها هم دوستش داشته باشین...» این فیلم دو جایزه جهانی از جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین و جشنواره فیلم آستین امریکا گرفته است. حسین معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، رضا بهبودی از بازیگران این سریال هستند.

چه خبر؟
شورای کتاب کودک در صفحه خود مدتی است بخش‌هایی از مجموعه «پس از توران» را منتشر می‌کند. حال این صفحه خبرداده است که امشب ساعت 22 قسمت هشتم این مجموعه پخش می‌شود: «در این قسمت توران میرهادی با عنوان «اگر من گنجشک بودم» درباره لالایی‌ها و امثال وحکم سخن می‌گوید. سریال ویدیویی «پس از توران» مجموعه‌ای از سخنان توران میرهادی‌ است، که خواسته بود پس از درگذشتش منتشر شود.»


تازه‌های نشر
نشر نیماژ در پستی پیشنهاد خواندن هفت رمان با عنوان «سفر قهرمان کهن الگو» را داده است. در این پست آمده است: «سفر قهرمان کهن‌الگویی‌ست به درازای تمدن بشر و ریشه در داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای باستان دارد؛ از گیلگمش گرفته تا ایلیاد و اودیسه و هفت‌خوان رستم و داستان‌های دیگر. اما این کهن‌الگو در ادبیات مدرن رنگ‌وبویی جدید به خود می‌گیرد و معمولاً در حکم یک بن‌مایه، طرح و پیرنگ روایت‌ها را می‌سازد ‌و به پیش می‌راند و همین که یکی از عوامل گیرایی و جذابیت رمان‌های امروز است. در این پست هفت رمان که با تکیه بر همین الگوی روایی قصه خود را پیش می‌برند، به‌شما پیشنهاد کرده‌ایم که امیدواریم بخوانید و از آنها لذت ببرید.» کتاب‌های 1) «بسیاربلند و فوق‌العاده نزدیک» اثر جاناتان سفران فوئر با ترجمه محسن یاوری، 2) «اسرار عمارت تابان» به نویسندگی شیوا مقانلو، 3) «اوراد نیمروز» نوشته منصور علیمرادی 4) «الفبای لازاروس» نوشته هادی تقی‌زاده 5)«ایستگاه یازده» نوشته امیلی سنت جان مندل ترجمه پگاه صمدزاده 6)‌«سفر عجیب آقای دالداری نوشته مارک لوی ترجمه نیما کیوانی7) «بیا گم شویم» نوشته دی‌السید ترجمه زهرا طراوتی.
 نشر برج خبر از انتشار «کلاه گردانی میان آس و پاس‌ها» اثر جدید حسین سناپور داده است. در این پست نوشته شده است: «سناپور اینجا نیز به سیاق دیگر آثارش به نقد وضعیت طبقه متوسط شهری پرداخته و از کنار آنها وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز به تصویر کشیده است. او این‌بار به سراغ نسل بعدی جوان‌های رمان «نیمه‌ غایب» رفته است. نسل جوان‌های «نیمه غایب» تازه جنگ را پشت سر گذاشته بودند و زندگی‌شان چنان درگیر ریشه‌های سنت بود که نفسشان بالا نمی‌آمد؛ اما در کلاه‌گردانی جوانانی پا به صحنه گذاشته‌اند که گویی نه ارتباطی با گذشته دارند و نه امیدی به آینده. شاید به همین دلیل آنچنان احساس عجز و درماندگی می‌کنند که در اوج جوانی با خود می‌گویند: «من پیرتر از همه پیرمردها هستم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7693/12/583792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها