دیگه چه خبر؟


خداحافظی جهانگیری و واعظی

 خبر اول اینکه، در پی انتخاب معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری از سوی آیت‌الله رئیسی، اسحاق جهانگیری و محمود واعظی معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق به‌طور رسمی کنار رفتند و خداحافظی کردند. جهانگیری در توئیتی نوشت: «مسئولیت هشت‌ساله اجرایی‌ام امروز به پایان رسید. گفتنی‌ها و ناگفتنی‌های این دوران سخت باشد برای بعد، هر چند خدمت در شأن ‎ملت بزرگ ایران میسر نشد اما به قدر وسع کوشیدم. برای کاستی‌ها و کمبودها در این مدت از همه عذر می‌خواهم. خدا حافظ ایران و مردم ایران باد.» محمود واعظی، هم در یادداشتی نوشت: «مردم عزیز ایران! می‌دانم روزهای سختی بر شما گذشت. به‌خوبی درک می‌کنم که در سه سال و نیم گذشته، متأثر از تحریم‌های امریکا، سفره شما کوچک‌تر و زندگی شما سخت‌تر شد. به سهم خود، از صمیم قلب و با نهایت خضوع و تواضع از شما عذرخواهی و طلب حلالیت می‌کنم. دوست دارم این را بدانید که ما هم در دولت حتی لحظه‌ای از غم‌ها و رنج‌های شما فارغ نبودیم و تمامی هم و غم و کوشش دولت بر کاستن از آلام شما مصروف گردیده است.»

شکایت کمیسیون اصل ۹۰ از روحانی و زنگنه

 خبر دیگر اینکه، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل 90 از آقایان روحانی و زنگنه برای افتتاح زودهنگام پروژه انتقال نفت گوره ـ جاسک شکایتی به قوه قضائیه ارسال کرده‌‌ است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسین میرزایی پروژه انتقال نفت گوره ـ جاسک را پروژه‌ای افتخارآمیز برای جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: فایده این پروژه برای وقتی بود که اگر تنگه هرمز بسته شد ما بتوانیم نفت را از طرف دیگر تنگه یعنی سواحل مکران و دریای عمان به ابوموسی ببریم اما اخیراً آقای روحانی تصمیم گرفته بود که این پروژه را زودهنگام افتتاح کند. وی با اشاره به نامه کمیسیون اصل 90 به رئیس جمهوری سابق درباره زود بودن افتتاح این پروژه گفت: آقای روحانی بر افتتاح پروژه اصرار کرده و ما از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم اما مؤثر واقع نشده و افتتاح صورت گرفت، باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاری برای پروژه حدود 2میلیارد دلار معادل 50هزار میلیارد تومان انجام شده بود، افتتاح زودهنگام باعث تخریب برخی از قسمت‌های پروژه شده و خسارت‌های سنگینی را به سرمایه‌گذار وارد می‌کند. عضو کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل 90 به آقای زنگنه و روحانی هشدار داد که بنابه نظر متخصصان، افراد فنی و مهندسین افتتاح زودهنگام پروژه به‌ ضرر این پروژه و سرمایه‌گذاری مردم است اما آنان به هشدارها توجه نکرده و قوه قضائیه شکایت ارسالی را بررسی نموده و در موعد مقتضی حکم آنان را صادر می‌کند.

درخواست تغییر سریع اعضای ستاد کرونا

 شنیدیم که، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به بهانه‌تراشی برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه‌ شنبه اخیر در خصوص موضوع «تعطیلی سراسری»، خواستار اتخاذ تصمیم فوری از سوی شخص رئیس جمهوری شد. به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه متأسفانه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا همان افرادی هستند که تاکنون هم عضو ستاد بوده‌اند و با تصمیماتشان کار را به اینجا رسانده‌اند، افزود: آیت‌الله رئیسی باید به سرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد؛ چراکه این افراد اگر توان مدیریت داشتند، کار مقابله با بیماری کرونا را به اینجا نمی‌رساندند. وی با تأکید بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس ستاد باید تصمیم فوری بگیرند و اقدام عاجل کنند، تصریح کرد: با روش مدیریتی اعضای فعلی ستاد، معلوم نیست که وضعیت بیماری به کجا برسد، لذا درخواست ما این است که شخص رئیس جمهوری تصمیم فوری بگیرد و نظرات تکمیلی در حین اجرا لحاظ شود.

بلومبرگ: ایران راه مقابله با تحریم‌های امریکا را پیدا کرده است

 با خبر شدیم که، رسانه امریکایی «بلومبرگ» گزارش کرد  با توجه به این که ایران راه‌های مقابله با تحریم‌های ایالات متحده را پیدا کرده است، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری امریکا با این واقعیت روبه‌رو است که بازگشت به برجام احتمالاً دیگر امکانپذیر نیست. به گزارش ایسنا، این پایگاه تحلیلی در ادامه به نقل از منابع آگاه از مذاکرات «وین» درباره احیای برجام مدعی شد که مقام‌های امریکایی پس از آن که چندین ماه گفت‌وگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند. به گفته این منابع دیپلماتیک، هدف امریکا همچنان بازگشت کامل به مفاد برجام است اما واشنگتن هیچ شواهدی در دست ندارد که نشان دهد آیا دولت جدید ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی آمادگی دارد یا خیر.  این منابع آگاه مدعی شدند که گرچه ایالات متحده همچنان خواستار بازگشت سریع به برجام به‌عنوان مسیری به سوی یک توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است اما همچنان تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که این شامل برداشتن گام‌های موقت به سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در متوقف کردن اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است. ایالات متحده مدعی است که ایران با افزایش سطح غنی‌سازی خود قصد دارد به مواد مورد نیاز برای تولید بمب دست یابد و این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است و ایران هرگز به‌دنبال ساخت بمب نبوده و نیست. بلومبرگ سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد که عدم بازگشت به توافق اولیه هسته‌ای، یک شکست بزرگ و چشمگیر برای «جو بایدن» رئیس‌جمهوری امریکا محسوب می‌شود که احیای توافق چندملیتی برجام را به‌عنوان اولویت اصلی سیاست خارجی خود قرار داده  و برای طرح‌هایش در غرب آسیا عامل کلیدی بود.

بازگشت سفیر جدید انگلیس در ایران

 دست آخر اینکه، «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس در ایران به تهران بازگشت. او در توئیتی نوشت: «تهران، ما به اینجا می‌‌آییم. واقعاً از بازگشت به ایران هیجان‌زده هستم. ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر است.» به گزارش جماران؛ سفیر جدید انگلیس در ایران، در رشته توئیت‌هایی از ایران به‌عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر یاد کرد و گفت که از ورود به این کشور هیجان‌زده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7697/3/584150/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها