مجیدی، میرکریمی و نیما جاویدی فیلم‌های کوتاه عاشورایی را داوری می‌کنند


گروه فرهنگی: دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی امسال نیز با مدیریت مجید مجیدی برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه اولین دوره این سوگواره آبان ماه سال گذشته با عنوان «سوگ در خانه» با داوری رضا میرکریمی، نرگس آبیار ومجید مجیدی برگزار شد. این سوگواره شامل فیلم‌هایی بود که طبق عنوان این رویداد توسط یکی از اعضای خانواده با استفاده از تلفن همراه یا دوربین‌های خانگی و نیمه حرفه‌ای تهیه شده بود. اما این رویداد امسال با تغییر عنوان به «تصویر دهم» تمام آثاری را می‌پذیرد که در 5 دقیقه همه فضاها چه در هیأت‌ها و چه در دسته‌های عزاداری و گوشه کنار کشور را به تصویر بکشند. تنوع گونه در آثار دریافتی وجود دارد و این آثار می‌تواند در قالب مستند ، انیمیشن و... ارائه شود. محدودیتی به لحاظ تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و متقاضیان حضور در این سوگواره تا اربعین فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. مجیدی به همراه رضا میرکریمی و نیما جاویدی سه عضو هیأت داوران این سوگواره هستند. مراسم اختتامیه انتهای ماه صفر یا 17 ربیع‌الاول برگزار می‌شود. این اطلاعات را روز گذشته مجید مجیدی در نشست خبری این رویداد اعلام کرد. به گفته او، از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین رویدادهایی فرهنگسازی به دور از خرافات و شعار است. صحبت‌های این فیلمساز اما فقط به ارائه اطلاعات درباره این سوگواره مختص نبود. مجیدی در این نشست خواستار اکران فیلم احمدرضا درویش شد و از دلسردی دیگر فیلمسازان برای پرداختن به مضامین عاشورایی به خاطر عدم اکران «رستاخیز» گفت.
«رستاخیز» را اکران کنید
مجیدی در بخشی از این نشست با اشاره به حفظ فرهنگ حسینی به‌عنوان یکی از اهداف برگزاری این رویداد، در ادامه افزود: «جای چنین نگاه‌هایی در سینمای ما خیلی خالی است. جا دارد اینجا برای بار چندم این را از مسئولان بخواهم که شرایط اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» را فراهم کنند.» او صحبت‌هایش را با لزوم تقدیر و تشویق برای گرایش فیلمسازان به این مضامین ادامه داد و افزود: «احمدرضا درویش سال‌های سال زمان گذاشت تا این فیلم به سرانجام برسد و جا دارد جامعه فرهنگی ما از او تقدیر کند. ما باید راه را باز کنیم که فیلمسازان تشویق شوند و در این عرصه کار کنند.» این فیلمساز تأکید کرد متوقف شدن «رستاخیز» باعث شد فیلمسازان رغبتی نداشته باشند در این عرصه ورود کنند و تهیه کنندگان همچنین  ریسکی نکنند.»
مذاکره برای برگزاری بین‌المللی سوگواره در کربلا از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. مجیدی شرایط کرونایی را مانع بین‌المللی شدن سوگواره عنوان کرد و گفت: «دوستان کربلا علاقه‌مند بودند سوگواره بین‌المللی داشته باشیم. شاید سال آینده تمرکز در کربلا باشد و در این زمینه در حال رایزنی هستیم.»
محمد رهبر دبیر این رویداد نیز اعلام کرد: «شبکه کربلا برای پوشش در این رویداد در کنار ماست و برای همراهی تولیت حرم امام حسین(ع) هم در حال رایزنی هستیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7697/15/584206/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها