هنرمندان در فضای مجازی


با اینکه از روز خبرنگار گذشته است اما برخی از هنرمندان همچنان این روز را به خبرنگاران تبریک می‌گویند. صفحات برخی از هنرمندان به عکس خداحافظی مسی و برخی از پیروزی فولاد نوشتند.

زمزمه محبت
صفحه محمدرضا شفیعی کدکنی که توسط دوستداران این شاعر اداره می‌شود، فیلمی از بازدید این پژوهشگر حوزه ادبیات گذاشته است با عنوان «درکوچه‌ باغ‌های نیشابور» فیلمی مربوط به تیرماه 1398 است و گفت‌و‌گوی پرمهر محمدرضا شفیعی کدکنی با دو کودک را نشان می‌دهد. ابتدا او اسامی کودکان را می‌پرسد و سپس تصویربردار از دو کودک می‌پرسد شما او را می‌شناسید. یکی از کودکان در کمال تعجب هم اسمش را می‌داند و هم شغلش را. پاسخی که با آغوش دکتر شفیعی همراه است.

چهره‌ها
ابراهیم امینی فیلمنامه‌نویس و بازیگردان در صفحه خود از پیروزی خوزستانی‌ها در مسابقه قوتبال نوشته است: «برای ما خوزستانی‌های مهاجر، قهرمانی فولاد در جام حذفی بهانه خوبی برای شادی است. منظورم از ما کسانی است که آب و برق و نان و دلی تقریباً خوش داریم. اما این چندان مهم نیست. مهم‌تر این است که برای خود خوزستان‌نشین‌ها قهرمانی فولاد اسباب شادی بشود. زمانی فوتبال این تأثیر را در این جلگه داشت.
با پیروزی‌هایش پایکوبی می‌کردند. دیده بودم که در باخت‌هایش هم نی‌انبان و ضرب و تیمپو می‌زدند. حتی باخت هم در آن اقلیم بهانه شعف دسته جمعی بود. نتیجه چندان مهم نبود! کاش هنوز چنین باشد. می‌دانم به‌طور کامل این‌طور نیست، قدری هم باشد کفایت می‌کند. همین که امشب را تا فردا خوش باشند، صفا کنند و یزله بروند. کاش بشود خوش باشند. گوارای وجود نازنین‌شان.»
ابوالفضل جلیلی، کارگردان و نویسنده ایرانی در صفحه خود عکس پرچم ژاپن را منتشر کرده و نوشته است: «تعلق خاطر من به ژاپن، بیش از هر چیز به‌خاطر آکیراکوروساوا + توشیرو میفونه است. اما امروز می‌خوام به‌خاطر واکسن‌هایی که به مردم کشور ما هدیه کردند، صمیمانه از ژاپن قدردانی کنم.»
بهرام رادان که بیشتر او را به عنوان بازیگر می‌شناسیم خبر از تهیه‌کنندگی خود داده است البته این چهارمین فیلم او در مقام تهیه کننده است: «فیلمبرداری فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان آغاز شد. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد و فیلمنامه آن بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده است، از آبان ماه سال گذشته در انتظار دریافت پروانه ساخت بود که پس از گذشت ۷ ماه در اواخر اردیبهشت ماه امسال موفق به دریافت آن شد و از اوایل مردادماه فیلمبرداری خود را آغاز کرد.
شبنم مقدمی هم خبر از پایان «مردم معمولی» داده و از همه عوامل تشکر کرده است: «تمام این مدت پنج شش ماه همدل و همراه و هم دست هم بودیم تا آخر. هم رو دوست داشتیم و‌ داریم، کنار هم موندیم و می‌مونیم... از هم یاد گرفتیم و یاد می‌گیریم، به هم قوت قلب می‌دادیم و میدیم و همچنان دست مون توی دست‌های همه.»

تازه‌های نشر
فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان عکس جلد کتاب «چتری با پروانه‌های سفید» را در صفحه خودش منتشر کرده به همراه نقدی از عطیه میرزا امیری که در سایت وینش منتشر شده است. در بخشی از نقد آمده است: «متوجه فرصت، تهدید و یا مانعی می‌شود در واقع با یک مسأله روبه‌رو شده است. در اینجاست که مهارت حل مسأله به او کمک می‌کند تا بتواند از این موقعیت به‌درستی عبور کند. فرایند حل مسأله سه قدم دارد که در چتری با پروانه‌های سفید به‌خوبی دیده می‌شود. اولین چیز تشخیص مسأله است. در ابتدای این امر کودک باید مسأله را به‌درستی تشخیص دهد و بفهمد موضوعی که باعث به‌وجود آمدن چنین مسأله‌ای شده است، چیست. بعد از آن کودک باید به دنبال یافتن راه حل باشد و در آخر کودک راه حل‌هایی را که ارائه داده است امتحان کرده، به نتیجه آنها فکر می‌کند و در نهایت بهترین راه‌حل را برمی‌گزیند.»





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7697/16/584216/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها