واگذاری سدهای آذربایجان‌غربی به بخش خصوصی



ارومیه - مدیر شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سدهای شهر چای، مهاباد، بوکان، آق چای، شهید قنبری و ساروج سیلوه در راستای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی به مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، یاسر رهبردین از کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: یکی از دلایل توقف رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه کاهش نزولات جوی و پایین بودن حجم مخازن سدهای استان بوده است. وی تصریح کرد: میزان تعهد آبی برای رهاسازی آب به دریاچه از طرف شرکت آب منطقه‌ای ۶۱۶ میلیون متر مکعب تعیین شده بود که پس از رهاسازی ۲۲۰ میلیون متر مکعب با توجه به شرایط موجود و کاهش ذخایر مخازن سدها رهاسازی متوقف شد.
رهبردین خاطرنشان کرد: پتانسیل منابع آبی استان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که ۶.۵ میلیارد مترمکعب حجم آب‌های سطحی و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی استان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ۵۰ درصدی آب معادل برف آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: طی سال‌جاری آب معادل برف ۲۳۰ میلیون متر مکعب بود که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۵۸ میلیون مترمکعب بود. این میزان طی سال گذشته ۴۵۸ میلیون مترمکعب بود که این میزان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کاهش ۵۰ درصدی و در حوضه ارس نیز کاهش ۷۲ درصدی دارد. وی با اشاره به میزان بارش، افزود: طی امسال ۲۹۵ میلیمتر در حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس بارش ثبت شده که شاهد کاهش ۲۵ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7701/12/584570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها