ایران در ایران


خیز موج جدید کرونا از ایرانشهر سیستان و بلوچستان

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موج بعدی کرونا در استان از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حال آغاز بوده که این موج مربوط به عید قربان است و نگرانی جدی وجود دارد که این مهم با موج برخاسته از تجمعات محرم همراه شود و شدت گیرد.
به‌گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: در پیک ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان در حوزه کل مبتلایان به این ویروس نسبت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در کل ۵۹ درصد زاهدان، ۳۰ درصد ایرانشهر و ۱۱ درصد زابل بوده که در ۲۴ ساعت جمعه تا شنبه، ۵۹ درصد دانشگاه زاهدان به ۳۰ درصد، ایرانشهر از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و زابل از ۱۱ به ۱۰ درصد میزان مبتلایان رسیده و این موضوع نشان می‌دهد که موج جدید در حال شکل‌گیری است و باید امکانات لازم برای منطقه هماهنگ شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانشگاه نوپایی است که بعضی شهرستان‌های ایجاد شده در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز بیمارستان ندارند و بعضی شهرستان‌ها که بیمارستان دارد مثل دلگان، مهرستان، کنارک و هیرمند فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز هستند و زیرساخت‌های لازم از نظر پزشک متخصص و نیروی انسانی فراهم نیست. استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فعال‌تر کردن طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددها، رعایت پروتکل‌ها و درگیر شدن همه سطوح دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح مد نظر است.
وی ادامه داد: البته به جهت شرایط اقتصادی در روستاها و حاشیه شهرها نیازمند فعالیت خیران هستیم که این افراد خیر فعال هستند ولی بخشی از منابع مورد نیاز برای تأمین اقلام کمک‌های مؤمنانه، ماسک و ملزومات بهداشتی مورد نیاز است. موهبتی گفت: در حوزه دارویی هم فعلاً مشکلی نداریم ولی با توجه به روندی که از جهت ویروس کرونا در کشور و سیستان و بلوچستان وجود دارد نگرانیم که در این حوزه چون منتهی الیه استان‌های کشور هستیم دچار مشکلاتی شویم.
وی با تأکید بر اینکه سه بیمارستان ۶۰ تختخوابی توسط ارتش در زاهدان، خاش و منطقه سیستان راه‌اندازی شده افزود: معضل جدی کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد.

۴۰ مادر باردار کرونایی قم فقط در یک بیمارستان

قم - بستری ۴۰ مادر کرونایی در یک بیمارستان قم که منتظر تولد فرزندانشان هستند، یکی از تلخ‌ترین و نگران کننده‌ترین اخبار این روزهای قم است. دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که در بیمارستان فرقانی قم در حال حاضر ۴۰ مادر کرونایی حضور دارند که منتظر تولد فرزندان خود هستند. این خبر، از نگران کننده‌ترین خبرهایی بود که حتی باورش هم برای مردم این شهر سخت است.
نگران کننده‌تر از این خبر، آنجا است که اعلام می‌شود تعداد زیادی از این مادران جوان، به تازگی اولین بارداری خود را نیز تجربه می‌کنند. خبر، از این هم بدتر می‌شود که بدانیم چهار نفر از این مادران در آی‌سی‌یو بستری هستند و دو نفر از آنها با تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این مسأله از سوی مسئولان علوم پزشکی هم تذکر داده شده است.

<سیر همدان> در راه جهانی شدن

فرماندار همدان گفت: ۷۰ درصد کار‌های ثبت جهانی سیر همدان انجام شده و ظرف چند ماه آینده ثبت جهانی این محصول اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استان همدان از قطب‌های اصلی تولید سیر در کشور محسوب می‌شود، این روز‌ها برداشت آن از مزارع آغاز شده، اما همچنان نبود سردخانه و صنایع تبدیلی اصلی‌ترین دغدغه سیرکاران این منطقه است.
سیر تولیدی همدان به لحاظ طعم و مزه برتری خاصی نسبت به سایر نقاط ایران دارد و کیفیت بالای سیر همدان در بین مصرف‌کنندگان سبب شده این محصول از شهرت خاصی برخوردار باشد و در بازار‌های جهانی جایگاهی دارد. بازار‌های ترکیه، پاکستان و عراق در حالی حجم قابل توجهی از صادرات سیر همدان را به خود اختصاص داده‌اند که هدف‌شان بهره‌مندی از تولیدات همدان به نفع کشور خود و صادرات آن با برند‌های مختص خود است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7701/12/584572/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها