رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه پاکستان:

روابط تهران و اسلام‌آباد دیرینه اعتقادی و مردم‌محور است


رئیس جمهوری کشورمان در دیدار «شاه‌محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، روابط تهران و اسلام‌آباد را دیرینه، اعتقادی و مبتنی بر رویکرد مردم محور دانست و با بیان اینکه تقویت روابط دوجانبه دو کشور زمینه‌ساز توسعه و تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و پاکستان است، گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور رضایت‌بخش نیست و باید با برنامه‌ریزی مناسب سطح اینگونه روابط را در راستای منافع ملت‌های خود افزایش دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که عصر روز پنجشنبه انجام شد، با بیان اینکه خروج امریکا از افغانستان نقطه عطفی برای تعامل همه اقوام و گروه‌های افغانستانی در راستای صلح و امنیت و ثبات در افغانستان است، گفت: بی‌تردید حضور امریکا در افغانستان و منطقه امنیت‌ساز نیست و کشورهای منطقه باید کمک کنند تا گروه‌های مختلف در افغانستان یک حکومت فراگیر و مشارکتی تشکیل دهند.
آیت‌الله رئیسی با رد هرگونه رویکرد مبتنی بر قیم‌مآبی در قبال افغانستان گفت: قیم‌مآبی در قبال افغانستان، الگوی شکست‌خورده امریکاست و ظرفیت ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان را ندارد. ایشان تأکید کرد: نقش سایر کشورها از جمله همسایگان نیز صرفاً باید تسهیل کننده استقرار حکومت فراگیر و مشارکتی با حضور همه اقوام و گروه‌های افغانستانی باشد.
رئیسی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان همکاری‌های منطقه‌ای بدون دخالت بیگانگان است، گفت: کشورهای منطقه بویژه ایران و پاکستان با همکاری یکدیگر می‌توانند زمینه تعامل اقوام و گروه‌های فعال در افغانستان را برای ایجاد امنیت و آرامش در این کشور فراهم کنند تا آنها بتوانند سرنوشت خودشان را رقم بزنند.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار روابط ایران و پاکستان را تاریخی و عمیق دانست و با اشاره به مواضع مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: پاکستان به‌دنبال تعمیق و تحکیم روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای است و مصمم هستیم سطح مناسبات خود را بیش از پیش ارتقا دهیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/2/585326/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها