اخبـــــــار




انتصاب تولیت آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی علیهماالسلام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری را به تولیت آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی علیهماالسلام منصوب کردند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای ابراهیم کلانتری دامت افاضاته
ضمن قدردانی از جناب حجت‌الاسلام آقای دژکام در تمشیت امور حرم مطهر و نورانی حضرت احمد‌بن موسی علیهما السلام، جنابعالی را که بحمدالله مزین به علم و اخلاق و دارای سوابق ارزشمند علمی و فرهنگی و اجرایی می‌باشید، به تولیت آن بارگاه بلند آستان که سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در کشور عزیزمان است، منصوب می‌کنم.
امید است از ظرفیت‌های فراوان این پایگاه معنوی و روحانی برای خدمت هر چه بهتر به زائران و مجاوران و علاقه‌مندان مشتاق و تشنگان معارف نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیشترین بهره‌گیری به‌عمل آید.
از خداوند متعال توفیقات روزافزون برای جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران آن بارگاه مقدس را خواهانم.
سیدعلی خامنه‌ای
4/6/1400

پاسخ رئیس مجلس به نامه قدردانی رئیس جمهوری

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه قدردانی رئیس‌جمهوری از مجلس، گفت: همکاری قوای مقننه و مجریه، زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور به وجود می‌آورد.
به‌گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در پاسخ به نامه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان، تعامل دو قوه را زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور عنوان کرد و نوشت: لازم می‌دانم از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نامه صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته باشم. همدلی و همکاری قوای مقننه و مجریه که نمونه آن در بررسی‌های کارشناسانه نمایندگان و تعامل وزرای پیشنهادی و مجموعه دولت و رأی اعتماد حداکثری نمایندگان مجلس مشاهده شد، زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور را به وجود آورده است. او ادامه داد: مجلس در این مسیر با استفاده از ظرفیت‌های خود تلاش خواهد کرد دولت در رسیدن به اهداف مذکور و جلب رضایت مردم ایران موفق و کامیاب باشد. برای جنابعالی و همکاران در دولت سیزدهم آرزوی توفیق دارم‌.

تنظیم بازار و مبارزه با کرونا اولویت‌های کاری وزارت کشور

وزیر کشور در حاشیه نشست مجازی با استانداران سراسر کشور با تأکید بر اینکه تلاش وزارت کشور بر فعال‌سازی همه ظرفیت‌ها برای مدیریت بیماری کرونا و کمک به حل مسأله معیشت مردم است؛ گفت: دغدغه‌های مردم عزیزمان را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.
به‌گزارش ایرنا، احمد وحیدی با اعلام اینکه نشست روز پنجشنبه استانداران سراسر کشور با محوریت دو موضوع مدیریت و مهار بیماری کرونا و تنظیم بازار برگزار شد و آخرین وضعیت اقتصادی، سیاسی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: زمینه‌های خوبی هم در زمینه مهار بیماری کرونا و هم مدیریت مسائل مربوط به تنظیم بازار در کشور وجود دارد که ان‌شاءالله با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برای حل مسائل مردم برداریم.

در تماس تلفنی جوزپ بورل با وزیر خارجه  مطرح  شد
تأکید امیرعبداللهیان بر مذاکره با نتایج ملموس

در تماس تلفنی دیروز جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با حسین امیرعبداللهیان وی ضمن تبریک انتخاب وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی اتحادیه اروپایی برای گسترش همکاری‌ها با کشورمان را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه برای مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران را نشان دهنده عزم اتحادیه در این زمینه دانست.
به‌گزارش ایسنا، بورل با اشاره به نقش اتحادیه به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفت‌و‌گوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تأکید قرار داد.
امیر عبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تعهد تهران به گفت‌وگو و تعامل سازنده در چهارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تأکید قرار داد و از مذاکرات به‌عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تأکید کرد: برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تأمین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است.
او قانون مصوب مجلس در خصوص مسائل هسته‌ای را برای دولت ایران لازم الاجر دانست و افزود: در هر مذاکره‌ای باید اقدام واقعی طرف‌های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود.
روز گذشته همچنین «وانگ یی»عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با ارسال پیامی انتخاب حسین امیرعبداللهیان به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. او در این پیام آمادگی خود برای تشریک مساعی با وزیر امور خارجه کشورمان برای هماهنگی، همکاری و بسط و توسعه بیش از پیش روابط مشارکت جامع راهبردی دو کشور را اعلام کرد.

بابک نگاهداری سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شد

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سوی محمدباقر قالیباف منصوب شد.
به گزارش ایرنا، بابک نگاهداری، رئیس حوزه ریاست مجلس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، طی حکمی از سوی محمدباقر قالیباف با حفظ سمت، به سرپرستی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منصوب شد.  نگاهداری فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی است و در سوابق اجرایی خود معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر نقشه جامع علمی کشور، معاونت پژوهشی کل دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر کمیته کشوری تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها، ریاست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را دارد. گفتنی است علیرضا زاکانی رئیس پیشین مرکز پژوهش های مجلس از سوی شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/2/585328/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها