دیگه چه خبر


ناکامی عملیات «سیا» علیه ایران

   خبر اول اینکه، یک روزنامه امریکایی از ناکام ماندن عملیات سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران، خبر داده است. به گزارش فارس، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: مقام‌های امریکایی می‌گویند یک افسر سیا که مسئولیت تشکیل شبکه‌های جاسوسی در ایران را به عهده داشت با ارسال یک پیام مکتوب به سراسر بخش‌های مقر مرکزی این سازمان اطلاعاتی اعلام کرد که شبکه مخبران امریکا تا حد زیادی مغلوب عملیات‌های ضد اطلاعاتی بسیار کارآمد تهران شده بود و تهران، مانع تلاش‌ها برای بازسازی این شبکه شده است.نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های امریکایی مدعی شده رژیم اسرائیل با فراهم کردن «اطلاعات موثق» درباره فعالیت‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به امریکا برای پر کردن این شکاف کمک کرده است. به نوشته روزنامه امریکایی سرویس‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل سوابق طولانی همکاری با یکدیگر دارند و این همکاری‌ها بخصوص در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در امریکا بشدت افزایش یافت.

 تأکید اروپا بر همکاری با دولت جدید ایران

  خبر دیگر اینکه، اتحادیه اروپا بر تداوم همکاری با ایران در دولت جدید تأکید کرد. به‌گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، «پیتر استاتو» سخنگوی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه آماده است با دولت جدید ایران در راستای سیاست اتحادیه اروپا، بر اساس رویکرد متوازن و جامع، در همه زمینه‌هایی که دلیلی برای نگرانی وجود دارد و در مواردی که منافع متقابل وجود دارد، مشارکت و همکاری داشته باشد.

رایزنی نماینده وزیرخارجه با رهبران سیاسی افغانستان

  شنیدیم که، نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان، در ادامه رایزنی و گفت‌و‌گوهای خود با رهبران و شخصیت‌های افغانستان با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «حامد کرزای» رئیس‌جمهوری سابق افغانستان و «احمد مسعود» به‌صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد و در جریان آخرین تحولات این کشور قرار گرفت. به‌گزارش ایسنا، محمد ابراهیم طاهریان همچنین روز پنجشنبه با «محمد صادق خان» همتای پاکستانی‌اش در تهران دیدار و در خصوص همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور جهت استقرار ثبات دائمی و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد. سید رسول موسوی مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه هم در صفحه شخصی خود در توئیتر در مورد دیدار وزرای خارجه ایران و پاکستان در تهران نوشت: دیداری بسیار مهم در اولین روز کاری حسین امیر عبداللهیان. نقشه راهی برای آینده روابط دو کشور در همه زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای. ایران از ایده وزیر خارجه پاکستان در خصوص نشست وزرای خارجه همسایگان ‎افغانستان استقبال و آمادگی خود برای برگزاری آن در تهران را اظهار داشت.

افتتاح مرکز پدافند هوایی فردوی قم

  دست آخر اینکه،  با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، مرکز فرماندهی و کنترل گروه پدافند هوایی فردوی قم افتتاح شد. به‌گزارش ایلنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در جمع کارکنان این گروه پدافندی گفت: اهمیت پدافند هوایی از تأکیدات متعدد رهبر معظم انقلاب کاملاً آشکار است و امروز جنگ‌های نوین و سایبری ما را وادار کرده است که در لبه فناوری و دانش روز دنیا حرکت کنیم که البته به لطف دعای خیر هموطنانمان افتخارات زیادی هم به‌دست آورده‌ایم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/3/585331/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها