اخبار




مسیر تردد زمینی به ارمنستان بسته شد

مسئولان گمرک ایران از مسدود شدن بخشی از مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان خبر دادند.
به‌گزارش ایسنا، آن‌طور که روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اعلام کرده است براساس اخبار واصله از برخی رانندگان سواری ورودی از سمت ارمنستان، جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شد.اعلام وی حاکی از آن است که گفته شده، مذاکره مسئولان ایروان با باکو در این خصوص صبح  جمعه انجام می‌شود.وی تأکید کرد که مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز «نوردوز» در استان آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.

کره خوراکی 30 درصد گران شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، گفت: طی یک هفته اخیر قیمت کره خوراکی 30 درصد افزایش یافته است. قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در یک ماه اخیر، گفت: پیرو این افزایش قیمت‌ها برخی برندهای تولیدکننده کره خوراکی نسبت به افزایش 30 درصدی قیمت این محصول لبنی اقدام کرده‌اند. دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: براین اساس در یک هفته اخیر، قیمت کره خوراکی در بسته‌بندی 100 گرمی توسط برخی از برندهای تولید کننده از 10 هزار تومان به 13 هزار تومان افزایش یافته است.همچنین دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش 38 درصدی قیمت برنج ایرانی، گفت: علاوه بر برنج، قیمت برخی اقلام دیگر از ابتدای سال تاکنون بین 30 تا 90 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به سود 12 درصدی خرده فروشی‌ها، افزود: قطعاً با توجه به سود خرده فروشی و هزینه‌های جانبی قیمت عرضه برنج ایرانی در خرده فروشی‌ها بیشتر از ارقام ذکر شده است.حسنی با اشاره به برخی دلایل افزایش قیمت برنج اظهار داشت: در سال‌جاری هزینه‌های کارگری بیش از 200 درصد افزایش یافته، به‌طوری که مزد روزانه کارگر از 200 هزار تومان به 500 تا 700 هزار تومان رسیده است. به عبارتی مزد روزانه کارگری که تا سال گذشته برای مراحل کاشت و برداشت برنج 200 هزار تومان بود، امسال به حداقل 500 هزار تومان افزایش یافته است. وی گفت: هزینه‌های دیگر از قبیل کود، سم و.... نیز بشدت افزایش یافته و با توجه به افزایش شدید هزینه‌های جانبی تولید برنج، قیمت برنج ایرانی نیز بشدت افزایش یافته است.حسنی در پاسخ به این سؤال که برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به‌کاهش بارندگی، در راستای تعدیل قیمت برنج ایرانی امسال باید واردات برنج در فصل برداشت آزاد می‌شد، بنظر شما این موضوع تا چه اندازه در تعدیل قیمت این محصول کشاورزی می‌توانست مؤثر باشد، گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد و برنج ایرانی و خارجی در بازار به وفور وجود دارد، بنابراین رفع ممنوعیت واردات برنج به نظر من کمکی به تعدیل قیمت نمی‌کرد.

طلای جهانی صعود کرد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر وخامت اوضاع امنیتی افغانستان که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.
به‌گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۲۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش داشته است.به‌گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، تقاضا برای دارایی امن در پی رشد تنش های ژئوپلیتیکی در افغانستان و نگرانی ها نسبت به تشدید تنش ها، ایجاد شده است.داعش روز پنجشنبه در یک حمله انتحاری یکی از گیت‌های شلوغ فرودگاه کابل را هدف حمله قرار داد که در جریان آن دهها نفر از جمله ۱۳ نیروی نظامی امریکایی کشته شدند.همچنین بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش نشان می‌دهد.بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۴۰۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد و با ۵.۸ درصد رشد هفتگی، در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواخر ژوئن قرار گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/6/585343/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها