اخبـــــــــار



سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد

رئیس جمهوری در حکمی علیرضا کاظمی را به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان است و پیش از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه پس از دو هفته بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های 19 وزیر پیشنهادی را بررسی کردند و به ۱۸ وزیر پیشنهادی جز وزیر آموزش و پرورش برای تصدی وزارتخانه‌ها رأی اعتماد دادند.

حکم شهردار تهران به زودی امضا می‌شود

گروه اجتماعی / ۱۷مرداد ماه علیرضا زاکانی با ۱۸ رأی منتخبان شورای شهر ششم به‌عنوان شهردار جدید تهران معرفی شد. طبق قانون، وزارت کشور ۱۰ روز مهلت دارد تا حکم شهردار جدید را صادر کند. این زمان اگرچه براساس اعداد تقویم به پایان رسیده است اما از نظر تعطیلات کرونایی غیرمنتظره هفته گذشته؛ می‌توان گفت که زمان همچنان باقیست. البته که شورای شهر براساس قانون می‌تواند به‌صورت مجزا اقدام به‌ صدور حکم شهردار کند. اما شورایی‌ها ترجیح داده‌اند تا با ارتباطاتی که با وزارت کشور دارند، این کار از طریق این وزارتخانه  انجام شود. با وجود این خبرهای رسمی و غیر رسمی حکایت از امضای حکم زاکانی بزودی دارد. شورایی‌ها هم تأکید دارند باتوجه به وضعیت کلانشهر تهران این کار هرچه زودتر صورت گیرد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم اعلام کرده که بزودی روند بررسی وزارت کشور تمام و حکم علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار جدید ابلاغ می‌شود. در این مدت شورایی‌ها جلساتی هم با وزارت کشور برگزار کرده‌اند و احتمالاً موانعی که پیش از این درباره عدم صلاحیت زاکانی برای نشستن بر کرسی بهشت اعلام شده بود، تاکنون حل شده است. سردار وحیدی؛ وزیر کشور هم در بدو ورودش به این وزارتخانه در جمع خبرنگاران درباره امضای حکم علیرضا زاکانی شهردار منتخب تهران گفته است که حکم شهردار تهران در چارچوب قانون امضا خواهد شد و ان‌شاءالله این اتفاق بزودی می‌افتد. هم اکنون علیرضا جاوید به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران در ساختمان بهشت نشسته است تا حکم زاکانی تعیین تکلیف شود.

571فوتی جدید کرونا در کشور

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۰۱ دوز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. از ظهر روز 4 شهریور تا ظهر ۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۵۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷نفر رسید. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/7/585347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها