اخبار



وزیر ارتباطات:
طعم شیرین فناوری باید در زندگی مردم چشیده شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.
به‌ گزارش «ایران»، ورود وزیر ارتباطات با استقبال وزیر سابق و معاونان و مدیران وزارت ارتباطات همراه بود و زارع‌پور نیز در جلسه‌ای که برای خیرمقدم به وزیر جدید ارتباطات برگزار شد با اشاره به رأی بالای نمایندگان مجلس، گفت: این رأی بالا کار ما را سخت‌تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار مجاهدانه، مدبرانه و متخصصانه به این اعتماد پاسخ دهیم. وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت‌های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب‌های آن نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم البته در سال‌های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود. وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، تصریح کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. وی خطاب به مدیران و معاونان وزارت ارتباطات تأکید کرد که تاکنون کار سختی داشته اید و از هم اکنون نیز کار شما سخت‌تر می‌شود و باید برای پیشبرد برنامه‌ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی‌های مردم را برطرف کنیم. زارع‌پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های این حوزه با توجه به مؤلفه‌های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب‌های آن است و این نگاه فرصت‌محور می‌تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.
وی افزود: مردم انتظار دارند که فناوری اطلاعات بتواند مشکلات آنان را حل کند و کارایی نظام ارتقا داده شود تا باعث رضایتمندی مردم شود. در نهایت این رضایتمندی پشتوانه‌ای برای نظام می‌شود. وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت مهندس آذری جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه‌های سیاسی در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم بخصوص در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است. زارع‌پور تصریح کرد: مابقی روستاهایی که هنوز متصل نشده‌اند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 1401 از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند. در این جلسه محمد‌جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم نیز با تبریک و خیر مقدم به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرد: خداوند را شاکریم که در دوران جوانی فرصتی در این نظام برای خدمات به یکی از بزرگ‌ترین ملت‌ها برای ما فراهم شد. وی افزود: من و مدیران وزارت ارتباطات از کار کردن برای مردم خسته نشدیم و هیچ زمانی نیز خسته نمی‌شویم و تا همین روز گذشته نیز همانند روز نخست آغاز به کار در وزارتخانه، پروژه‌ها و برنامه‌های خود را پیگیری می‌کردیم. جهرمی با اعلام اینکه از سه ماه گذشته مجموعه معاونان و مدیران سازمان‌ها، گزارش فعالیت‌ها و کارهای حوزه مدیریتشان را آماده تحویل کرده‌اند، افزود: تمام معاونان با بسته‌های گزارشی خود آماده ارائه گزارش‌های این حوزه هستند تا تیم جدید شما با آگاهی کامل بتواند کارها را پیش ببرد.

مایکروسافت به مشتریان ابری خود هشدار داد

مایکروسافت به هزاران مشتری خدمات ابری خود که شامل بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان هستند درباره احتمال اقدام نفوذگران در خواندن، تغییر یا حتی حذف دیتابیس اصلی آنها هشدار داد. به‌گزارش ایسنا، این آسیب‌پذیری در دیتابیس «کاسموس دی‌بی» مایکروسافت آزور قرار دارد. تیم تحقیقاتی شرکت امنیتی «ویز» کشف کرده که این آسیب‌پذیری می‌تواند امکان دسترسی به کلیدهایی را فراهم کند که دسترسی به دیتابیس‌های هزاران شرکت را کنترل می‌کنند. ایمی لوتواک، مدیر فناوری شرکت «ویز»، مدیر فناوری سابق گروه امنیتی ابری مایکروسافت است. به دلیل اینکه مایکروسافت خود نمی‌تواند این کلیدها را تغییر دهد، در ایمیلی به مشتریانش از آنها خواست کلیدهای جدیدی ایجاد کنند. مایکروسافت موافقت کرد به «ویز» ۴۰ هزار دلار برای یافتن این حفره امنیتی و گزارش آن به مایکروسافت پرداخت کند. مایکروسافت به رویترز اعلام کرد، ما این آسیب‌پذیری را به‌سرعت ترمیم کردیم تا مشتریانمان را در امنیت نگه داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/15/585358/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها