وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

ارزش‌های فرهنگی مزیت نسبی ما در عرصه‌های گردشگری است



وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اهمیت فرهنگ در بهبود شرایط اقتصادی گفت: اگر ریشه‌های فرهنگی فعالیت‌ها درست باشد اقتصاد هم سامان می‌گیرد.
سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه آیین تکریم و معارفه وزیران پیشین و جدید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: برای عملیاتی کردن برنامه‌هایی که به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم لازم است با مدیران کنونی وزارتخانه جلسات کارشناسی مفصل بگذارم و آخرین گزارش‌ها را از همکاران بگیرم، سپس با توجه به بدنه کارشناسی و تخصصی خیلی خوبی که هم در وزارتخانه و هم در بخش خصوصی و حوزه‌های نخبگانی و دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور وجود دارد، که مزیت نسبی این سه حوزه است، جلساتی را تشکیل می‌دهم و با استفاده از راهنمایی‌های دکتر علی اصغر مونسان (وزیر پیشین) موارد اعلامی در برنامه‌ام را با اشراف دقیق‌تر و باسرعت عملیاتی می‌کنم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: خوشحالم که این مسئولیت را از دکتر مونسان تحویل می‌گیرم زیرا با شناختی که از وی دارم در طول سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف هر جا که بودند موفق و منشأ خدمات بودند. در طول چهار سالی هم که در وزارت میراث فرهنگی حضور داشتند کارنامه واقعاً پرافتخاری است، به‌رغم همه محدودیت‌هایی که این حوزه دارد؛ عملکرد ایشان موفقیت‌آمیز بوده است.
وی گفت: برخی فکر می‌کنند فرهنگ اعتقادی و کهن و دینی ما با موضوع گردشگری در ابعاد مختلف منافات دارد؛ من چنین اعتقادی ندارم، این رویکرد البته خیلی کم است اما باید آن را مدیریت کرد. اتفاقاً بسیاری از عرصه‌های گردشگری ایران به گونه‌ای است که اگر ارزش‌های فرهنگی خود را حفظ کنیم می‌تواند مزیت نسبی محسوب شود مهم این است که فرهنگ مان را با نیازهای اقتصادی کشورمان عجین کنیم و با هم افزایی کار بهتر انجام می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: حتماً هر جا احساس کردم ساختارها مانع کار و بازدارنده شده از همان شعار همیشگی «زیر میز زدن» استفاده می‌کنم چون به این شعار در آن شرایط اعتقاد دارم. هر جا به این صورت کار انجام نشد باید زیر میز زد. البته این زیر میز زدن طوری باید باشد که همه حمایت کنند زیرا با این کار کسانی که تعارض منافع دارند تازه صدایشان در می‌آید و شروع می‌کنند مراکز قدرت را فعال می‌کنند بهانه‌جویی می‌کنند تا کارهای خوب، پیش نرود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/16/585362/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها