اخبــــــــار



خسارت 400 میلیون تومانی سرقت کابل برق

گروه حوادث: سارقان تجهیزات برق در شهر رفسنجان موجب خاموشی 5 ساعته شهروندان و خسارت 400 میلیون تومانی به اداره
برق شدند.
محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان در تشریح این خبر به ایرنا، گفت: ۲ روز پیش برق بیش از ۶۰۰ مشترک منطقه خیابان چهارراه آذر در مرکز شهر از ساعت ۵ ونیم صبح تا ۱۰ و نیم صبح قطع بود و با مانوری که انجام دادیم مشخص شد در این منطقه سارقان کابل فشار قوی پست برق را سرقت کرده‌اند.
وی افزود: این کار موجب آتش گرفتن تابلوی برق داخل پست برق و وارد آمدن خسارتی بالغ بر ۴ میلیارد ریال به سیستم‌های شبکه پست برق شد؛ علاوه بر آن مردم هم بیش از ۵ ساعت متحمل بی‌برقی شدند تا برق آنان با کمک عوامل اداره برق ساعت ۱۴ وصل شد.
وی در ادامه به تشریح موضوع سرقت برق در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: به طور میانگین هر شب در مناطق مختلف شهرستان از جمله کشکوئیه، نوق، خنامان و مرکز شهر، روستاهای اطراف شهر، ادارات و ارگان‌های مختلف و... به میزان بیش از یکهزار متر سیم برق به سرقت می‌رود. در مجموع در طول سال بیش از ۸۰ کیلومتر سیم برق معادل بیش از ۶ میلیارد ریال سرقت می‌شود، که باید با پول بیت‌المال سیم‌های برق را جایگزین کنیم از طرفی مردم و مشترکان مدت زمان بی‌برقی آسیب روحی و مالی می‌بینند و امکان دارد برخی از وسایل خانگی یا اداری بسوزد و از کار بیفتد.
وی با اشاره به اینکه سرقت برق در سال گذشته موجب آتش‌سوزی یک باب خانه شد و تمام وسایل آن خانه در آتش سوخت، گفت: زمانی که مردم سارقان سیم برق را در حال ارتکاب جرم مشاهده می‌کنند با سارق درگیر نشوند که موجب فرار سارق شود؛ توصیه می‌شود برای جلوگیری از فرار سارقان و اینکه شاید این سر و صدا موجب برق گرفتگی سارق شود شهروندان خود را وارد ماجرا نکنند و در این مواقع با حفظ خونسردی با ۱۱۰ تماس بگیرند تا منجر به دستگیری سارق شود.


انهدام باند سارقان مسلح تلفن همراه

گروه حوادث: سه سارق مسلح نقابدار که سوار بر موتورسیکلت با تهدید مردم گوشی تلفن همراه آنها را سرقت می‌کردند از سوی پلیس استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، همزمان با شکایت‌های متعدد مبنی بر سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه در شهرستان ایرانشهر از توابع منطقه بلوچستان در جنوب استان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان ایرانشهر قرار گرفت. در بررسی صورت گرفته مشخص شد افرادی نقابدار سوار بر موتور در ساعات پایانی شب اقدام به پرسه‌زنی در معابر و محلات حاشیه‌ای شهر کرده و با تهدید کلت کمری به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان اقدام می‌کنند.
سردار احمد طاهری ، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه در نتیجه تحقیقات صورت گرفته و انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی، سارقان که قصد سرقت مسلحانه دیگری را در یکی از مناطق حاشیه‌ای سطح شهرستان ایرانشهر داشتند، شناسایی شدند و به‌صورت نامحسوس تحت رصد اطلاعاتی قرار دادند. در ادامه عملیات مأموران انتظامی با هوشمندی و سرعت عمل موفق شدند، سه سارق را قبل هرگونه اقدامی متوقف و ضمن توقیف موتورسیکلت آنان و دستگیری متهمان، تحت بازجویی فنی و علمی پلیس قرار دهند.
سردار طاهری بیان کرد: در بررسی‌های اولیه و اطلاع از هویت افراد دستگیر شده مشخص شد یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده که در سال ۹۹ اقدام به سرقت مسلحانه تلفن همراه با همدستی فردی دیگر می‌کرده، که همدست متهم نیز در عملیاتی دیگر دستگیر می‌شود. در بازجویی‌های انجام شده از سارقان که بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند، ۹ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه و یک قبضه سلاح کلت کمری به کار گرفته شده در اقدامات مجرمانه متهمان کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدار‌های انتظامی دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/17/585369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها