یادداشت



فضای مجازی هنرمندان خصوصاً هنرمندان تئاتری به بسته شدن هنرستان تئاتر دختران اختصاص یافته است. هنرمندان از نقش این هنرستان در تربیت نسل تئاتری و البته نیاز دختران به تئاتر نوشته‌اند.

چهره‌‌ها
فرشته حسینی، بازیگر افغان متولد ایران گفت‌وگویی با یک نشریه  در صربستان داشته است. او در این گفت‌وگو اعلام کرده است که طالبان تغییر نکرده‌اند، آنها در حال کشتن مردم هستند. او در صفحه خود بخش کوتاهی از  این گفت‌وگو را آورده است: «چه اتفاقی برای مردم افغانستان و زنان و دختران خواهد افتاد؟ نباید سکوت کنیم. باید در جای جای دنیا صدای خود را به گوش مردم دنیا برسانیم. صحبت کردن تأثیرگذار است. ما نباید به سکوت و فراموشی عادت کنیم.»
داود رشیدی در 5 شهریور  1395 درگذشت. احترام برومند و دخترشان لیلی رشیدی این روزها با گذاشتن فیلم و عکس از این بازیگر یاد او را زنده نگه داشتند. احترام برومند نوشت: «پنجم شهریور ١٣٩٥ همسرم (داود رشیدى) را از دست دادم، پنج سال گذشت، در این مدت دوستان عزیز و هموطنان بسیارى را از دست دادیم، جاى همه این عزیزان براى ما و نزدیکان‌شان خالی است، آرزوى سلامتى و روزهاى خوب براى همه شما عزیزانم دارم.» پرویز پرستویی هم با انتشار عکسی، یاد این هنرمند را زنده نگاه داشت.
اشکان خطیبی که این روزها سریال «خاتون» را در شبکه نماوا دارد، در ویدیویی از مردم به خاطر حمایت‌شان از این سریال تشکر کرده است. او یک درخواست هم از مخاطبان داشته: «خیلی از تماشاگران فرصت نمی‌کنند که در همان ساعت و همان روز سریال را ببینند. اما زمانی که شما سریال را استوری یا پست می‌کنید، باعث لو رفتن داستان می‌شود و باعث می‌شود که لذت سریال از بین برود.» او در ادامه از مخاطبان خواسته که به نظر هم احترام بگذاریم.

چه خبر؟
الناز شاکر دوست هم تصاویر و دیالوگ‌هایی از فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار را در صفحه شخصی خودش منتشر کرده است و آرزو کرده که این فیلم اکران شود: «علی: خدایی هیش کی مثه تو قطره نمی‌چکه/ راحله: هیچ کسم مثل تو کتک نمی‌زنه!»
تازه‌های نشر
نشر نیماژ بخشی از کتاب «الفبای لازاروس»‌ نوشته هادی تقی‌زاده را منتشر کرده است: «یک کشاورز مکزیکی برای خدا نامه نوشته و گفته بود به 200 پزوتا احتیاج دارد تا از خشکسالی به سلامت بگذرد و گرسنه نماند. کارکنان پست نامه را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند مبلغ 200 پزوتا را جمع کنند و برای کشاورز ساده‌دل بفرستند. اما هرچه سعی می‌کنند، نمی‌توانند بیشتر از 120 پزوتا جمع کنند. ناچار آن پول را در پاکت می‌گذارند و برای کشاورز می‌فرستند. بعد از چند روز دوباره کشاورز نامه‌ای برای خدا می‌فرستد و می‌نویسد: «خدای عزیز از تو سپاسگزارم. کمک شما را دریافت کردم. فقط از این به بعد اگر خواستی به بنده‌ات کمک بکنی، لطفاً از راه شرکت پست نباشد. چون از 200 پزوتایی که فرستادی، فقط 120 پزو به دست اینجانب رسید. می‌دانی که؛ کارمندان پست دزدند.»
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کتاب «آقا رنگی و گربه ناقلا یا اینجوری بود که اون جوری شد» نوشته فرهاد حسن‌زاده با تصویرگری علی خدایی معرفی کرده است: «این کتاب یک داستان معمولی نیست. داستان کتاب با چند هوش آزمایی و بازی ترکیب شده و از کودک می‌خواهد که در روند داستان همکاری کند.» در ادامه معرفی  داستان کتاب نوشت: «ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که یک نقاش با سه تا از دوستانش که سه تا موش هستند در کارگاهش زندگی آرامی دارد، تا اینکه نقاش که آقا رنگی باشد، تصمیم می‌گیرد گربه‌ای نقاشی کند. گربه کشیدن همان و درگیر شدن گربه با موش‌ها همان.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7709/20/585387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها