نایب رئیس کمیسیون فرهنگی:

قطعاً شاهد تغییراتی در پیش‌نویس طرح صیانت خواهیم بود


طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی پس از مدتی وقفه، از هفته دیگر باز هم به صدر خبرهای مجلس خواهد رسید. این طرح پر حرف و حدیث که با رأی نمایندگان قرار است که در کمیسیون ویژه مورد رسیدگی قرار بگیرد تاکنون اعضای بررسی‌کننده خود را شناخته و از روز یکشنبه نیز روند رسیدگی به آن آغاز می‌شود. به گفته یکی از اعضای این کمیسیون، به نظر می‌رسد که پیش‌نویس طرح صیانت تغییر خواهد کرد و همچنین نسخه‌ای از آن هم برای اظهار نظر به دولت جدید فرستاده شده است.
غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران گفت: اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از 24 نفر نیستند که به یاری خداوند بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته‌ای فعالیت‌شان آغاز می‌شود و از ظرفیت نیروهای تخصصی و منتقدان و حتی آنهایی که نظر مخالف دارند، دعوت به عمل می‌آید تا نظرات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.
منتظری در گفت‌وگو با برنا درخصوص اعضای تعیین شده در کمیسیون ویژه هم توضیح داد:‌ تکلیف کمیسیون ویژه و مشترک برای بررسی این طرح، مشخص شده است و برای هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی و اعضای هیأت رئیسه سهمیه‌ای برای حضور در کمیسیون در نظر گرفته ایم، مثلاً نمایندگانی از کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون امنیت ملی حضور دارند.
او درخصوص علنی بودن جلسات رسیدگی به این طرح هم گفت: با توجه به حساسیتی که مردم نسبت به این طرح پیدا کرده‌اند تصمیم گرفته‌ایم تا برای آسودگی خاطر مردم کار رسانه‌ای قوی شکل بدهیم و مردم در جریان آخرین تصمیمات جلسات قرار بگیرند.
منتظری در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است درخصوص این طرح بازنگری صورت بگیرد، اظهار کرد: نکته اساسی که خیلی به آن توجه نشده این است که در مجلس قانونی مصوب نشده که این همه حرف و حدیث در مورد آن مطرح شده است، در مجلس مقرر کردیم که پیش‌نویس این طرح در دولت مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین در صحن علنی و در کمیسیون مشترک این پیش‌نویس مورد بررسی فراوانی قرار می‌گیرد و قطع به یقین ما شاهد تغییراتی در این پیش نویس هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/2/585818/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها