تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت همکاری ایران و امارات


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و امارات می‌توانند در مسیر همکاری و تحقق سیاست و دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند. به‌گزارش «ایران»، حسین امیر عبداللهیان در توئیتی با اشاره به‌گفت‌وگوی اخیرش با «شیخ محمد بن راشد»، حاکم دوبی در حاشیه نشست بغداد نوشت: «در حاشیه اجلاس همکاری و مشارکت در بغداد، گفت‌وگوی مثبت و صمیمانه‌ای با شیخ محمد بن راشد نخست‌وزیر امارات متحده عربی داشتم. ایران و امارات می‌توانند در مسیر همکاری و تحقق سیاست و دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند. در این گفت‌وگو از نیات مثبت و اراده رهبران دو کشور برای تحکیم مناسبات سخن گفتیم و بر روابط برادرانه دو کشور تأکید کردیم. ما برای پیشبرد مناسبات فی‌مابین و تحقق همکاری‌های منطقه‌ای، با همسایگان مشورت، همدلی و همکاری می‌کنیم. کار با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است.»
وزیر خارجه ایران همچنین روز گذشته با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و کرواسی تلفنی گفت‌و‌گو کرد. «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تأکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاری‌ها در حوزه ترانزیت شد و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.
امیرعبداللهیان نیز با اعلام آمادگی ایران برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تأکید قرار داد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت احترام به مرزهای بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت‌آمیز شد. وزرای امور خارجه دو کشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتخت‌های دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی دیگری با «گردان گرلیچ رادمان»، وزیر خارجه کرواسی اعلام کرد: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره باید معطوف به تأمین منافع مردم ایران باشد و امریکا باید بداند تنها با زبان احترام می‌تواند با ملت ایران صحبت کند. در این تماس تلفنی که برای تبریک کسب رأی اعتماد امیرعبداللهیان انجام شد، موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و همچنین روابط کشورمان با اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
دو‌طرف در بخش روابط دوجانبه با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، در خصوص موافقتنامه‌های تشویق و‌ حمایت متقابل از سرمایه گذاری، همکاری‌های گمرکی و همچنین امضای موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی بین ایران و کرواسی، گفت‌وگو و موافقت خود با عملیاتی کردن توافق‌های انجام شده را اعلام کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/3/585823/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها