اخبار


حذف حضوری رجیستری، منوط به تشکیل کارگروه شد

به‌گفته سخنگوی طرح رجیستری، در حال حاضر هنوز رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی حذف نشده و این اتفاق، منوط به‌تشکیل کارگروه و ایجاد سازوکار جدید خواهد بود.
معاون فنی گمرک ایران به‌تازگی عنوان کرده است طی بررسی‌های صورت‌گرفته در رابطه با رجیستری گوشی تلفن همراه و همچنین تأکید وزیر اقتصاد بر ضرب‌الاجل حذف فرایند حضوری رجیستری، مقرر شده است که با تشکیل کارگروهی در رابطه با حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک و انجام کاملاً غیرحضوری آن تصمیم نهایی اخذ شود و فرایند غیرحضوری رجیستری، با اصلاح شرایط صورت گیرد. در این راستا، حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره خبر حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور، توضیح داد: تا قبل از دی‌ماه ۹۹ ثبت گوشی‌های مسافری به‌صورت غیرحضوی انجام می‌گرفت ولی حجم انبوهی از شکایات درباره سوءاستفاده از اطلاعات مسافران به‌واسطه غیرحضوری بودن فرایند وجود داشت. وی ادامه داد: گمرک می‌تواند تدبیری انجام دهد تا مسافر قبل از ورود به کشور اطلاعات هویتی و مشخصات تلفن همراه خود را در سایت اینترنتی گمرک اعلام کند، اما ثبت نهایی منوط به حضور مسافر در مبادی ورودی کشور و احراز هویت مسافر باشد تا مدت‌زمان دریافت و ورود اطلاعات به‌حداقل برسد. در این صورت ضمن رعایت مفاد ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون گمرکی و دستور دادستان کل کشور، صف و ایستایی در مبادی ورودی کشور نیز کاهش خواهد یافت. البته در حال حاضر هنوز رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی حذف نشده و این اتفاق، منوط به تشکیل کارگروه و تصمیم‌گیری و ایجاد سازوکار جدید خواهد بود.

تاریخ انتشار رسمی ویندوز ۱۱ اعلام شد

مایکروسافت اعلام کرد نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱، پنجم اکتبر (۱۳ مهر) برای رایانه‌های شخصی واجد ارتقا، قابل دسترس خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا، ویندوز پس از عرضه در سال ۱۹۸۵، به بخش مهمی از کسب و کار مایکروسافت تبدیل شد و حالا عرضه موفق ویندوز ۱۱ می‌تواند آینده این محصول را تضمین کند که به نفع سایر بخش‌های کسب و کار مایکروسافت مانند آزور و آفیس خواهد بود. آرون وودمن، مدیرکل بازاریابی ویندوز اعلام کرد: مایکروسافت مانند به روزرسانی‌های قبلی، از اطلاعات دستگاه و عوامل دیگر برای تشخیص دستگاه‌هایی که پیش از همه می‌توانند به ویندوز ۱۱ ارتقا پیدا کنند، استفاده می‌کند. در رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ که ویژگی‌های سخت افزاری ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند، قابلیت «ویندوز آپدیت» به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقا اطلاع می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس ویندوز آپدیت مراجعه کرده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز ۱۱برای دستگاه‌شان را چک کنند. مدل‌های مختلف رایانه شخصی ویندوز ۱۰ که می‌توانند به ویندوز ۱۱ ارتقا یابند شامل ایکس پی اس ۱۳ شرکت دل، اسپکتر ایکس ۳۶۰ اچ پی و یوگا اسلیم ۷i Pro لنوو و همچنین دستگاه سورفیس پرو ۷ مایکروسافت است. ویندوز ۱۱ ظاهر مدرنی خواهد داشت، آیکون های اپلیکیشن در مرکز نوار ابزار نمایش داده می‌شوند و صداهای جدید کمتر آزاردهنده خواهند بود. مایکروسافت منوی استارت، فروشگاه اپلیکیشن و اپلیکیشن ستینگ را بازطراحی کرده و قرار دادن پنجره‌های متعدد اپلیکیشن هم در صفحه راحت‌تر شده است. با این حال با توجه به محبوبیت عظیم سیستم عامل ویندوز ۱۰ هیچ تضمینی وجود ندارد که همه بخواهند به سیستم عامل جدید ارتقا پیدا کنند. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد که طولانی‌ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار پیش از عرضه یک نسخه جدید محسوب می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/11/585855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها