طرح شهید سلیمانی سیستان ‌و بلوچستان را از وضعیت قرمز کرونایی خارج کرد


زاهدان-  رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی شرایط سیستان و بلوچستان از نظر کرونا و شمار مبتلایان به سمت مطلوب شدن رفت تا جایی که هم‌اینک هیچ شهرستان این استان در وضعیت قرمز به سر نمی‌برد.
به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های بسیج گسترده است و از ابتدای شیوع این ویروس موضوعات بیماریابی، ضدعفونی اماکن و طرح غربالگری در سراسر کشور را پیگیری و اجرا کرد.
 وی با بیان اینکه طرح سرلشکر شهید سلیمانی از ابتدای آذر پارسال توانست موفقیت خوبی را در حوزه مقابله با کرونا رقم بزند، افزود: بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیرو در این طرح آبان و آذر پارسال فعال بودند و هم‌اینک نیز ۳۰۰ هزار نفر نیرو برای انجام اقدامات مقابله‌ای با این ویروس آمادگی لازم را دارند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: کمک‌های مؤمنانه مردم و خیران نیز از سوی بسیج جمع‌آوری و مجموعاً پارسال ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف برای مقابله با کرونا کمک شد. وی تصریح کرد: طرح سرلشکر شهید سلیمانی در زمینه‌های بیماریابی، حمایت و واکسیناسیون گروه‌های مختلف مردمی اقدامات لازم و مؤثر را در پیک تیر سال جاری سیستان و بلوچستان انجام داد.
سردار سلیمانی تأکید کرد: راه‌اندازی ۳۵۰ مرکز مشترک واکسیناسیون با وزارت بهداشت و ۱۵۰ مرکز تجمیعی در سراسر کشور از اقدامات بسیج مستضعفین برای واکسیناسیون همگانی اقشار مختلف مردم است.
وی اظهار داشت: هدف از شرکت در نشست استانی کرونا درسیستان و بلوچستان ایجاد هم‌افزایی، نظارت و مراقبت در راستای مدیریت این ویروس است تا با همکاری مردم از تبدیل شهرستان‌های نارنجی به قرمز جلوگیری کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در مواجهه با کرونا با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی یک طرح مردم پایه است که قطع زنجیره ویروس را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم پیک بعدی کرونا در سیستان و بلوچستان اتفاق نیفتد، گفت: اگر طرح شهید سلیمانی به درستی اجرا شود، شرایط این ویروس در این استان به سمت بهتری حرکت خواهد کرد نه اینکه دچار پیک جدیدی شویم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/12/585861/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها