«صیغه یاب» ترفندی برای کلاهبرداری



گروه حوادث/ سه مرد شیاد که با ارسال نرم افزار «صیغه یاب» برای کاربران ،آنها را تشویق به نصب این برنامه می‌کردند تا از این طریق به حساب بانکی آنها دستبرد بزنند دستگیر شدند.
سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان کرج مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی به‌صورت اینترنتی در چند مرحله برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 پس از این شکایت و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبرداری فیشینگ انجام گرفته است و یک باند سه نفره نرم افزاری با عنوان «صیغه یاب» را در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرایانه ترغیب به نصب این بد افزار می‌کردند. کارشناسان فنی این پلیس پس از بررسی برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه شاکی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت ۲۰۰۰ تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را نمایش می‌داد، همچنین سازندگان این نرم افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی را که قصد پرداخت اینترنتی داشتند  به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان دراین صفحه تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv۲ را وارد می‌کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می‌بردند.
سرهنگ جلیلیان بیان کرد: مأموران پلیس فتا با هوشیاری کامل ضمن بررسی تمامی جوانب موضوع موفق به شناسایی هر سه متهم شدند که طی عملیاتی پیچیده باند سه نفره دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/13/585869/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها