اخبـــــار


معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور اعلام کرد
شرایط اعزام زائران اربعین به عراق

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر دیروز در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد برگزاری اربعین با توجه به روند بیماری موضوع در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار گرفت. وی افزود: وزارت بهداشت هر دو کشور باید اعلام نظر می‌کردند و در کمیته امنیتی، اجتماعی و ستاد اربعین با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی و پیشنهاد شد کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند در صورت موافقت عراق امسال افرادی در مراسم اربعین شرکت کنند.
معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور افزود: ابتدا وزارت کشور عراق با حضور مسئولان سفارت ایران جلسه گذاشتند و قرار شد نظر نهایی خود را اعلام کنند و تا روز گذشته براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند. وی افزود: این ۳۰هزار نفر را در قالب موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند ساماندهی کنیم، چون این عدد قابل توزیع در کل کشور نیست. هرچند امسال بنا بود که فقط ۱۰۰ هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰هزار نفر ۳۰هزار نفر را اعزام کنیم. ذوالفقاری در مورد امکان افزایش تعداد زائران با رایزنی‌ها تصریح کرد: بعید می‌دانیم امکان رایزنی برای افزایش این تعداد باشد و این در حالی است که برای سایر کشورها ۱۰ هزار نفر سهمیه داده‌اند. معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور بیان کرد: مرزهای زمینی کاملاً بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرزها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرزها ارائه نخواهد شد.


معاون سیاسی وزیر کشور:
بیش از هر زمانی نیازمند توسعه اجتماعی هستیم

معاون سیاسی کشور با بیان اینکه جامعه درگیر فساد و ناکارآمدی است، گفت: جامعه اکنون بیش از هر زمانی نیازمند توسعه اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، محمدباقر خرمشاد در نشست گفتمان دولت سیزدهم، عدالت و عقلانیت در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: فساد و ناکارآمدی دو مسأله اصلی نظام است که مثل دو لبه یک قیچی درحال از بین بردن اعتماد مردم است. بنابراین گفتمان دولت سیزدهم باید پاسخی باشد به ناکارآمدی و فساد. او ادامه داد: برقراری عدالت می‌تواند راهی برای مقابله با فساد باشد. در بیانیه گام دوم انقلاب هم به موضوع فساد و عدالت اشاره شده است. او در این‌باره افزود: جامعه گرفتار فساد و ناکارآمدی شده و پاسخ دولت باید عدالت و کارآمدی باشد.
معاون سیاسی وزارت کشور همچنین  توسعه اجتماعی را پاسخی برای آسیب‌های توسعه تک بعدی و خطی اقتصادی و سیاسی دانست و با یادآوری اینکه جامعه ایران در دولت‌های مختلف توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، عدالت‌خواهی و اعتدال را تجربه کرده‌اند گفت : پیشنهادش برای گفتمان قالب در دولت سیزدهم تحقق عدالت و توسعه اجتماعی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/3/586232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها