دیگه چه خبر؟


دیوان عالی حکم جدیدی در مورد پوری حسینی صادر نکرده

 خبر اول اینکه، رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر نقض حکم پرونده رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی، گفت: پس از اعاده پرونده از دیوان و احصای موارد نقص، دادگاه پس ازمرتفع نمودن نواقص مد نظر آن مرجع مجدداً مبادرت به صدور رأی می‌نماید. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، جواهری رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران و قاضی رسیدگی کننده به پرونده علی‌اشرف پوری‌حسینی اعلام کرد: در پی ارجاع پرونده از دادسرا و انجام رسیدگی‌های قضایی در نهایت طی دادنامه‌ای منجر به صدور حکم محکومیت متهم شد. در پی فرجام‌خواهی وکیل متهم، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و شعبه رسیدگی‌کننده در دیوان عالی کشور رأی بدوی را به لحاظ نقص تحقیقات به شعبه صادرکننده رأی اعاده کرد. وی با تأکید بر اینکه هنوز رسیدگی‌های قضایی درخصوص این پرونده در حال انجام است و رأی جدیدی صادر نشده است، گفت: دادگاه به دلیل عدم احصای موارد نقص تحقیقات به تفکیک دردادنامه دیوان، پرونده را جهت احصای موارد نقص و راهنمایی و ارشاد در این خصوص، به آن مرجع ارسال نموده است و در حال حاضر منتظر اعلام موارد نقص تحقیقات از سوی دیوان عالی کشور هستیم. وی تأکید کرد: پس از اعاده پرونده از دیوان واحصای موارد نقص، دادگاه پس ازمرتفع نمودن نواقص مد نظر آن مرجع مجدداً مبادرت به صدور رأی می‌نماید.

دعوت طالبان از ایران برای مشارکت در مراسم اعلام دولت جدید

 خبر دیگر اینکه، یک مسئول طالبان اعلام کرد که این گروه از ایران و برخی کشورهای دیگر برای مشارکت در مراسم اعلام دولت جدید افغانستان دعوت کرده است.به گزارش ایسنا، یک مسئول طالبان در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره اعلام کرد که این گروه از ترکیه، چین، روسیه، ایران، پاکستان و قطر برای مشارکت در مراسم روز اعلام دولت جدید افغانستان دعوت کرده است. تاکنون نامی از اعضای کابینه دولت جدید افغانستان که طالبان وعده داده است یک دولت فراگیر خواهد بود، به شکل رسمی منتشر نشده و تنها حدس و گمان‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده است. مقامات کشورمان تاکنون به ادعای عضو طالبان درباره دعوت از ایران برای شرکت در این مراسم واکنشی نداشته‌اند اما ایران پیشتر بارها تأکید کرده است که تنها از یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و گروه‌های افغانستانی، حمایت خواهد کرد. همچنین «محمد اکبر آقا» فرمانده میدانی پیشین و رهبر شورای عالی نجات افغانستان به خبرگزاری روسی تاس گفت که طالبان مایل به برقراری رابطه با روسیه، ایران و پاکستان است. وی گفت: «ما باید روابط گسترده‌ای با مسکو برقرار کنیم زیرا این به نفع طالبان و روسیه است. ایران و پاکستان نیز کشورهایی هستند که خواستار برقراری رابطه با آنها هستیم. آنها به ما نیاز دارند و ما نیز به آنها نیاز داریم». این مقام طالبان افزود که این گروه هیچ اعتراضی به وجود سفارت امریکا در کابل ندارد ولی واشنگتن نگران این مسأله است.

ادعایی درباره پاسخ ایران به درخواست سفر گروسی

 دست آخر اینکه، «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال در یک پیام توئیتری مدعی شد که ایران به در خواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجازه دسترسی بازرسان به دستگاه‌های نظارتی پاسخ منفی داده است. به گزارش ایسنا، وی در توئیت ادعایی خود نوشت: شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است. این، از یک درگیری جدید بزرگ میان ایران و آژانس خبر می‌دهد که پیامدهایی برای برجام خواهد داشت. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان دیروز درباره سفر گروسی به تهران گفت: من هم این را شنیده‌ام ولی مطمئن نیستم که این سفر برنامه‌ریزی شده است یا نه. باید در این زمینه از سازمان انرژی اتمی سؤال کنید. روابط بین ایران و آژانس در سطوح خوبی در موضوعات فنی بین دو طرف ادامه دارد. به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شده است و به صورت منظم گفت‌و‌گوها ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/3/586233/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها