فرار از زندان صهیونیست‌ها


بنفشه غلامی/ بعد از موشک‌های حماس که افسانه‌های عبری درباره گنبد آهنین را فرو ریختند، این هفته 6  اسیر فلسطینی نیز با فرار از زندان فوق امنیتی «جلبوع»، اسطوره زندان‌های امنیتی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نیز به استهزا گرفتند.
به گزارش سایت شبکه خبری «بی بی سی»، یک نفر از این اسرا زکریا زبیدی، فرمانده سابق «کتائب شهدا الاقصی» و وابسته به جنبش فتح است و بقیه از رزمندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند. بنابر گزارش‌ها تصور می‌شود این شش نفر طی چند ماه موفق به حفر این تونل شده‌اند که از درون یکی از سلول‌های زندان تا وسط جاده خاکی نزدیک به زندان کشیده شده بود. «جروزالم پست» نیز نوشته است که این اسرا با استفاده از یک قاشق غذاخوری زنگ‌زده که پشت پوستری درون سلول نگه می‌داشتند، این تونل را حفر کردند و درنهایت بامداد دیروز درست چند ساعت قبل از شروع تعطیلات سال نو یهودی که از غروب دیروز آغاز شد، نقشه فرار خود را عملی کردند و تا ساعتی پس از این فرار نیز مسئولان زندان جلبوع بی‌خبر بودند. مسئولان زندان تنها زمانی متوجه شدند این اسرا فرار کرده‌اند که کشاورزانی که زمین‌هایشان نزدیک به این زندان است، به آنها اطلاع دادند، اوایل صبح 6 مرد را دیدند که در حال گریختن هستند و بعد از آن آژیر خطر بسیار دیرهنگام به صدا درآمد.
در پی این رویداد، یکی از مقام‌های زندان جلبوع، اذعان داشت، این فرار «یک شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی» برای اسرائیل است. نفتالی بنت نیز نشست امنیتی برگزار کرد. در مقابل گروه‌های فلسطینی اقدام این اسرا را «قهرمانانه» توصیف کردند و جشن گرفتند. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نیز که هنوز هم از این فرار شوکه هستند، بلافاصله پس از اطلاع از این خبر، این افراد را تحت تعقیب اعلام کردند، اما تا دیشب همچنان هیچ ردپایی از آنان پیدا نکرده بودند.
به نوشته «تایمز اسرائیل»، رژیم صهیونیستی این شش نفر را متهم به حملات مرگبار علیه اسرائیلی‌ها کرده بوده و به همین دلیل این زندان برای نگه داشتن آنها انتخاب شده بود. زندان جلبوع، یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی است. این زندان سال 2004 با نظارت کارشناسان ایرلندی ساخته شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/4/586238/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها