اخبـــــار


وزیر ارتباطات:
 مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر لزوم همگرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی گفت: بر همین اساس برای برگزاری جلسات منظم با شورای عالی فضای مجازی برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما خودمان را مجری سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی می‌دانیم.
به گزارش ایرنا ،عیسی زارع پور در جلسه مشترک با ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاونان این مرکز، با تأکید بر اهمیت فضای مجازی در دوره کنونی گفت: در حال حاضر در هر خانه‌ای برای همه افراد و اقشار از کودک گرفته تا افراد مسن دسترسی به اینترنت و فضای مجازی حائز اهمیت است و به‌ نوعی زندگی‌ها با این فضا آمیخته‌ شده است. وی افزود: ما باید در راهبردهایمان برابر مدیریت فضای مجازی بازنگری کنیم؛ فضایی که تا اعماق خانه‌های مردم رفته است و اگر اکنون مردم درگیر این فضا شده‌اند در آینده نزدیک با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و سایر فناوری‌های روز، بجز مردم، اشیا و لوازم آنها هم درگیر این فضا خواهند شد و فناوری به اعماق پنهان زندگی آنها رسوخ خواهد کرد. زارع‌پور ادامه داد:  شاید نگاه عده‌ای همچنان این گونه باشد که کار وزارت ارتباطات توسعه کمی و کیفی ارتباطات است. در حالی‌ که معتقدم این دوره گذشته است و علاوه بر ارتباطات که یکی از دو بال این وزارتخانه است، باید روی خدمات فناوری پایه هم کار کنیم تاآنجا که پایداری خدمات حوزه فناوری اطلاعات هم برای مردم اهمیت پیدا کند. ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: امیدوارم که بتوانیم به‌طور مشترک کارهای بزرگی  انجام دهیم. مرکز ملی هم اراده‌اش بر این است که به کشور خدمت کند و در هر حوزه‌ که امکان کار مشترک وجود داشته باشد سعی می‌کنیم با همکاری یکدیگر کار را پیش ببریم.

قفل گوشی پیکسل 3 اعتراض کاربران را به همراه داشت

تعداد زیادی از کاربران نسبت به قفل شدن ناگهانی گوشی‌‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال اعتراض کرده و می‌گویند این گوشی‌ها بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی از کار می‌افتند.
به گزارش فارس، مالکان این گوشی‌ها با حضور در مجمع آنلاین پشتیبانی گوگل موسوم به ایشو تراکر می‌گویند پیکسل 3 بدون هیچ هشداری ناگهان کارآیی خود را از دست می دهد و دیگر به هیچ عنوان قابل استفاده نیست. در این شرایط گوشی در وضعیت اضطراری موسوم به ای دی ال قرار می‌گیرد و حتی امکان بارگذاری میان افزار جدید برای گوشی برای بازیابی داده‌های آن وجود نخواهد داشت،هنوز مشخص نیست این شرایط جدید به چه علت و چگونه به وجود می‌آید و آیا هیچ راه‌حل عملیاتی برای پرهیز از وقوع مشکل مذکور وجود دارد یا خیر. گوگل نیز به رغم درخواست‌های مکرر هنوز در این زمینه اظهارنظری نداشته است. برخی متخصصان وقوع این مشکل را ناشی از یک نقص سخت‌افزاری دانسته و برخی دیگر می‌گویند یک نقص فیزیکی در گوشی‌های پیکسل 3 عامل این مسأله است. باید توجه داشت که گوشی پیکسل 3 جزو گوشی‌های قدیمی شرکت گوگل است و گارانتی اکثر این گوشی‌ها تمام شده یا روبه اتمام است. لذا کاربران باید برای تعمیر گوشی‌های یادشده پول بپردازند و بعید است گوگل حاضر باشد گارانتی گوشی‌های یادشده را تمدید کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/11/586259/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها