ایران در ایران


آمادگی زنجان برای بازگشایی مدارس با حضور ۲۰۰ هزار محصل

زنجان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان با ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در زمان اعلام ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا آمادگی بازگشایی حضوری مدارس را دارد. حسن مظفری در جمع خبرنگاران، در رابطه با بازگشایی مدارس استان زنجان، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، کلاس اول حدود ۹۷ درصد و کلاس هفتم ۸۹ درصد بوده و پایه دهم به دلایلی مانند تجدید شدن و ثبت‌نام در کاردانش و غیره ۴۵ درصد است‌. این مسئول از واکسینه شدن حدود ۹۲ درصد از فرهنگیان استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند و در این رابطه اکثر نقل و انتقالات انجام شده است. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ ثبت‌نام کتب درسی در جایگاه هشتم کشور قرار دارد، گفت: ۸ میلیارد تومان برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس استان اختصاص داده شده است. مظفری با بیان اینکه استان زنجان مدل‌های متفاوتی را برای بازگشایی مدارس  تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: برای آموزش مجازی، آموزش ترکیبی اعم از حضوری و مجازی آمادگی داریم و در خصوص حضوری بودن مدارس نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان احداث می‌شود

زاهدان- مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: زمین هفت هکتاری بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شمال زاهدان برای ساخت تحویل این اداره کل شد. عطاء‌الله اکبری اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت این بیمارستان از نیازهای اساسی مرکز استان به شمار می‌رود تلاش خواهیم کرد در صورت تخصیص‌ به‌موقع اعتبارات این بیمارستان را در کمترین زمان ممکن و برابر استاندارد روز احداث شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه‌بر بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان عملیات احداث و تکمیل دو بیمارستان در شهرهای زابل و سراوان توسط این اداره کل در حال اجراست. مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این اداره کل احداث ۲۴ پروژه ساختمان‌های دولتی و تأسیسات عمومی با اعتباری افزون‌بر ۲۳۲ میلیارد تومان را مورد توجه قرار داده است. اکبری افزود: این پروژه‌ها از ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند. وی ادامه داد: تکمیل اسکلت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی زابل، بخش ام آر آی بیمارستان سراوان، فرمانداری‌های نیمروز، هامون، تفتان و گلشن از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام‌ این اداره محسوب می‌شود.

کاهش ۶۰ درصدی تولید محصولات دیم در قزوین به‌خاطر خشکسالی

قزوین - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کاهش شدید و بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها، تولید محصولات کشاورزی دیم در استان ۶۰ تا ۶۵ درصد و محصولات آبی نیز بین ۲۰ تا ۳۰ ‌درصد کاهش داشت.
به گزارش ایلنا، تورج بنیادی با اشاره به تأثیر خشکسالی در تولید محصولات کشاورزی استان گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها و تأثیر مستقیم آن بر تولیدات کشاورزی، استان قزوین در سال جاری رتبه خوبی در زمینه تولیدات کشاورزی داشت که با توجه به مساحت کم اراضی کشاورزی استان مقدار قابل توجهی است. وی ادامه داد: استان قزوین موفق شد در تولید و خرید گندم رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص دهد و در تولید بذر گندم و جو در جایگاه نهم و درکلزا نیز در جایگاه هفتم قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/12/586262/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها