اخبار




کلاهبرداری با تبلیغات ماهواره‌ای برای اقامت در کشورهای خارجی

گروه حوادث/ همزمان با دستگیری و انتقال یک کلاهبردار بین‌المللی به کشور، وکیل شاکی‌های این پرونده به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت.
محمد امین بصیری وکیل شاکی‌های این پرونده کلاهبرداری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: متهمی که روز یکشنبه از کشور مالزی به ایران منتقل شد، از سردسته‌های شرکت‌هایی است که از موکلان بنده کلاهبرداری کرده‌اند. این افراد مدعی بودند که برای متقاضیان خود سهام شرکت‌های خارجی را خریداری می‌کنند تا از این طریق امکان مهاجرت برای آنها فراهم شود. در این فرایند برای اعتمادسازی به متقاضیان یک سایت معرفی می‌شد که در آن سهام خود را مشاهده کنند درحالی که آن سایت کاملاً جعلی بود. برای مثال این شرکت‌ها می‌گفتند که شما سهام یک شرکت استرالیایی یا مالزیایی را خریداری می‌کنید و می‌توانید برای استرالیا و مالزی اقامت دریافت کنید.
بصیری با اشاره به اینکه 7 سال از شروع رسیدگی به این شکایت‌ها گذشته، درباره سابقه این کلاهبرداران گفت: به برخی از موکلان قدیمی ما حتی گفته بودند که به مالزی بیایید تا ما شرایط اقامت و مهاجرت را برایتان فراهم کنیم اما زمانی که این افراد به مالزی می‌رفتند، کلاهبرداران پاسپورت و پول این افراد را می‌گرفتند و رهایشان می‌کردند که درنهایت منجربه دیپورت این افراد می‌شد!

تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای
وی با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای برای این کلاهبرداران اظهار کرد: تبلیغات این کلاهبرداران در شبکه‌های ماهواره‌ای  بوده و از این طریق اعتمادسازی می‌کردند. البته هنوز هم این شبکه‌ها برای این کلاهبرداران تبلیغ می‌کنند!این وکیل دادگستری افزود: حجم کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است و این پرونده شاکی‌های بسیاری دارد. وی در پایان درخصوص آخرین وضعیت این پرونده گفت: پرونده مدت‌هاست در مرحله دادسراست و همه متهمان این پرونده در وضعیت قرمز هستند و حالا پس از هفت سال از شروع این پرونده یکی از متهمان اصلی آن دستگیر شده و مالباختگان امیدوارند که بالاخره به نتیجه برسند.

دستگیری ربایندگان زن آفریقایی در بومهن

گروه حوادث/ دو مرد شرور که یک زن آفریقایی را از فرودگاه ربوده و در بومهن زندانی کردند تا ۲ هزار دلار او را سرقت کنند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل خانمی اهل آفریقا که به ایران سفر کرده بود در تماس با پلیس گفت: ساعاتی پیش برای رفتن به خانه یکی اقوام از فرودگاه سوار خودرو شدم و با کمک کسی که می‌توانست فارسی صحبت کند آدرس را به راننده خودرو دادم تا من را به آدرس موردنظر در تهران ببرد اما راننده بدون توجه به آدرس، من را به بومهن برد و داخل اتاق یک خانه مرا زندانی کرد که در زمان غیبت او و همدستش از آنجا فرار کردم درحالی که ۲ هزار دلار پول نقد و گوشی من را سرقت کرده بودند.
سرهنگ بهزاد عبدیان، فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در این‌باره به خبرنگاران گفت: متهمان این پرونده دو نفر بودند که با پیگیری کارآگاهان و انجام تحقیقات در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به سرقت خود اعتراف کردند.
عبدیان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام مواجهه با خودروها و راکبین موتور سیکلت‌های مشکوک از آنها فاصله گرفته و مراتب را در اولین فرصت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

تهدید به مرگ کاربران در بازی های مجازی

گروه حوادث/ مرد شیاد که با راه‌اندازی بازی‌های چالشی در فضای مجازی با تهدید به مرگ بازیکنان قصد سوءاستفاده از آنها را داشت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد: خانمی جوان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای او مزاحمت ایجاد کرده و وی را تهدید به مرگ می‌کند.
با شروع بررسی‌ها کارشناسان پلیس فتا دریافتند شاکی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چند نفره در نهایت متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزارکننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ و درگیر مزاحمت‌های شبانه روزی این فرد می‌شود.
رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس رد پای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص برای پلیس مشخص شد این شیاد با ایجاد یک گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که بیشترشان خانم‌ بودند، اقدام به تهدید، مزاحمت و اخاذی از آنها می‌کند.  با توجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/13/586269/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها