پیامک «وام بدون ضامن» کلاهبرداری است


گروه حوادث/ این روزها پیامک‌هایی برای تلفن‌های همراه افراد ارسال می‌شود که حکایت از دریافت وام فوری بدون نیاز به ضامن دارد. از آنجا که چنین پیامک‌هایی در این روزها که بیشتر مردم به علت مشکلات مالی به‌دنبال دریافت وام هستند و بانک‌ها نیز برای پرداخت وام شرایط بسیار سختی مقابل مشتریان می‌گذارند بسیار وسوسه کننده است بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که دریافت کنندگان این پیامک‌ها بلافاصله با شماره مورد نظر تماس بگیرند و درباره شرایط وام سؤالاتی بپرسند اما غافل از اینکه اگر کمی سهل‌انگاری کنند در دام کلاهبرداران حرفه‌ای گرفتار می‌شوند.
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد تبلیغات پرداخت وام گفت: آگهی پرداخت وام بدون ضامن تا حدودی جذاب است، اما یک سری افراد کلاهبردار و شیاد هستند که با ارائه شماره بانک و نشان دادن اوراق خاصی مردم را جذب می‌کنند.به عنوان مثال کلاهبرداران برای پرداخت وام کشاورزی با رقم‌های بالا، نخست بابت ودیعه و بهای فعالیت خودشان، یک مبلغی را از وام گیرنده دریافت می‌کنند اما متواری شده و هیچ گونه وامی هم نمی‌پردازند.وی با اشاره به لزوم هوشیاری افراد در مواجهه با آگهی‌های پرداخت وام در فضای مجازی، اظهارکرد: در شرایطی که افراد برای گرفتن وام باید مراحل پیچیده‌ای را طی کنند، چگونه ممکن است وام سریع و بدون هیچ گونه رفت و آمدی پرداخت شود؟! البته برخی بانک‌ها هم در این زمینه پیشرفت بسیار خوبی کردند که نمی‌توان نادیده گرفت.معاون اجتماعی پلیس فتا یادآور شد: بانک مرکزی به عنوان ناظر به‌دنبال دریافت ابلاغیه از دادستانی است که هرگونه تبلیغات در این خصوص را در فضای مجازی ممنوع کند.
وی در مورد تبلیغات در فضای مجازی به مردم هشدار داد که وقتی کالایی را در فضای مجازی بویژه اینستاگرام می‌خرند حتماً هویت فروشنده و نشان اعتماد الکترونیک را احراز کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7718/13/586270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها