دیدار رئیس ستاد اربعین با سفیر بغداد در تهران

ذوالفقاری خواستار همکاری عراق برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین شد


رئیس ستاد اربعین خواستار همکاری دولت عراق برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین از جمله حذف تست پی سی‌آر در فرودگاه‌های عراق و عدم دریافت هزینه ۴۰ دلاری و برگشت زائران از طریق مرزهای زمینی به ایران شد. به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران به منظور هماهنگی اعزام 30 هزار سهمیه اختصاص داده شده به ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در محل وزارت کشور دیدار کرد.
ذوالفقاری با تأکید بر اینکه مراسم امسال اربعین حسینی با توجه به اپیدمی بیماری کرونا به‌صورت محدود برگزار می‌شود، گفت: یکی از تأکیدات جدی در این سفر، مسأله سلامت است و در این خصوص اولویت با کسانی است که واکسن تزریق کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند.
ذوالفقاری در این خصوص از سفیر عراق در ایران خواست با توجه به اینکه زائران اعزامی از ایران دارای تست معتبر و کنترل شده می‌باشند، تست پی‌سی‌آر مجدد با توجه به هزینه چهل دلاری در فرودگاه عراق گرفته نشود و با ایجاد آمادگی در فرودگاه‌های عراق بویژه نجف اشرف، زمان پذیرش و تردد مسافران به حداقل ممکن برسد تا موجب ازدحام نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تسریع در امر صدور ویزا از سوی سفارت عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا اربعین، صدور ویزا باید در اسرع وقت انجام گیرد و برای انتقال امکانات موکب‌داران و تجهیزات امدادی و خدماتی، بر اساس تفاهمنامه بین دو کشور، هماهنگی لازم در مرزها به عمل آید. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: این آمادگی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، با هدف کاهش هزینه سفر، مسیر بازگشت زائران زمینی باشد و برای همین درخواست داریم این موضوع از سوی دولت عراق مورد بررسی واقع شود.
در این نشست نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خشنودی از دعوت ذوالفقاری جهت انجام هماهنگی برای اعزام 30 هزار زائر حسینی به مراسم امسال اربعین در عراق، گفت: در تلاش هستیم مراتب حضور این 30هزار نفر در مراسم امسال اربعین حسینی به نحو مطلوبی انجام گیرد. وی در پایان گفت: سفارت عراق آمادگی دارد مراحل صدور ویزا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. وی برای مواردی که از سوی طرف ایرانی مطرح شد قول پیگیری داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/2/586439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها