قرائت گزارش حادثه کلینیک سینا مهر در مجلس



گروه سیاسی/ جلسه علنی دیروز مجلس به گزارش کمیسیون بهداشت از حادثه تیرماه سال گذشته کلینیک درمانی سینامهر تهران که 19 کشته به همراه داشت؛ اختصاص یافت.
زهرا شیخی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی حادثه انفجار و آتش‌سوزی مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۰ کلینیک درمانی سینامهر تهران را قرائت و سهل‌انگاری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین علل حادثه انفجار و آتش‌سوزی در این کلینیک درمانی اعلام کرد. او ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های ذیربط در قبل و بعد از حادثه گفت که: در حین بررسی حادثه و علل ایجاد آن و سپس راهکارهای حل مشکلات بنا بر مأموریت کمیسیون بهداشت و درمان ۱۲ مرکز درمانی شامل بیمارستان و مراکز جراحی محدود در استان‌های تهران و قم مورد بررسی قرار گرفت؛ تمام این مراکز پتانسیل‌هایی شبیه مرکز جراحی سینا مهر و حتی بدتر را دارند که ضرورت دارد نظارت مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط اعم از بهداشت و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به این قضیه به نحوی ورود نمایند تا شاهد تکرار حوادث مشابه مورد فوق نباشیم. پس از این گزارش جبار کوچکی‌نژاد در اخطار و تذکری از تأخیر در قرائت گزارش حادثه انفجار و آتش‌سوزی کلینیک درمانی سینامهر تهران انتقاد کرد و گفت: از کمیسیون بهداشت و درمان برای تهیه این گزارش تشکر می‌کنم اما ۴۷۰ روز از زمان بروز این حادثه گذشت که در آن ۱۹ نفر کشته شدند. جلیل میرمحمدی هم با اشاره به اینکه گزارشی که قرائت شد برای یک ماه پیش است و متأسفانه گزارشاتی که خوانده می‌شود آنچنان مورد دقت قرار نمی‌گیرد، گفت: براساس بازدیدهای به عمل آمده از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی متأسفانه بخش قابل توجهی از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود تهران این پتانسیل را دارند که دچار حادثه کلینیک سینامهر شوند.
اعتراض یک نماینده به تیتر یکی از روزنامه‌ها
در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس حسین روح الامینی نماینده تهران در اخطاری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: حفظ شأن، منزلت و جایگاه نمایندگان و مجلس برعهده هیأت رئیسه است. امروز یکی از مطبوعات تیتر زده که مجلس در ۵۰۰ روز تنها ۶ روز حدنصاب داشته است و این توهین به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است. او ادامه داد: ما‌ شأن نمایندگی را با هیچ چیزی در کشور عوض نمی‌کنیم. این‌که گفته شود نمایندگان به‌دنبال پست در استانداری‌ها یا معاونت وزارت‌ها هستند، اصلاً شایسته نیست. تنها حضور نمایندگان در جایگاه وزارت آن هم با معرفی دولت و موافقت مجلس قابل قبول است. اینکه به هر دلیلی پلکانی برای توهین به مجلس ایجاد شود صحیح نیست. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در پاسخ به اخطار روح الامینی گفت: اینکه گفته شود با رفتن چهار نفر از مجلس، جلسات مجلس از عدد می‌افتد، غیرمنطقی است. چرا که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و در ضمن براساس ماده ۹۰ و ۹۱ آیین‌نامه نمایندگان باید درخواست استعفایی مدلل و مشخص ارائه کنند و در صورت رأی مجلس شورای اسلامی با آن موافقت می‌شود. ما نباید به هر حرف غیرمنطقی که در هر جا زده می‌شود جواب دهیم.
اعتراض نماینده تهران به ادامه محدودیت رفت و آمد شبانه
علی خضریان هم به ادامه محدودیت رفت و آمد شبانه در تهران اعتراض کرد و در تذکری شفاهی گفت: مجلس باید پیگیر اجرای عدالت در کشور باشد. وضعیت محدودیت ترددهای شبانه در کشور بویژه در تهران باعث شده تا شهر برای طبقه مرفه در شب خالی شود. وی در ادامه گفت: برخی تحت عنوان جریمه تعیین شده با پرداخت آن شب‌ها به گشت و‌گذار می‌پردازند اما یک خانواده که بخواهد بیمار خود را به بیمارستان ببرد علاوه بر هزینه‌های درمان باید جریمه بپردازد. زمانی که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام می‌کند این محدودیت شبانه اصلاً تأثیری در وضعیت کرونا ندارد چرا اصرار بر اجرای آن داریم. او از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست که به این موضوع ورود کرده و گزارشی را به مجلس ارائه کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/3/586445/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها