دیگه چه خبر؟




شکایت اسحاق جهانگیری از یک نماینده مجلس

 خبر اول اینکه، نماینده تبریز در مجلس از شکایت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری سابق از خودش خبر داد. به‌گزارش فارس احمد علیرضابیگی گفت: اسحاق جهانگیری به‌دلیل آنچه که آن را اتهام فساد و مافیا از سوی بنده به خود عنوان کرده از من شکایت کرده است. وی افزود: دادگاه، پرونده این شکایت را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داده تا هیأت بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و گزارش خود را در این باره به دادگاه ارسال کند. وی گفت: برای دفاع از خود در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر می‌شوم.

پاسخ فرمانده ارتش به فرماندهان صهیونیستی

 خبر دیگر اینکه، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به یاوه گویی‌های سران و فرماندهان رژیم صهیونیستی پاسخ داد.  به‌گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در جریان بازدید از آمادگی یگان‌های خرم‌آباد، از تیپ ۱۸۴ و آمادگاه مهماتی شهید‌الماسیان و در جمع فرماندهان این یگان در پاسخ به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی با یادآوری اینکه آنها آسیب‌پذیری‌های زیادی دارند که از گذشته شکست‌های سنگین و متعددی را تجربه کرده‌اند، گفت: به‌نظر می‌رسد سردمداران رژیم صهیونیستی سرعت زوال عمر خود را احساس کرده‌اند و شاید بخواهند از ترس مرگ خودکشی کنند. این موضع‌گیری فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس‌از آن بود که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی عنوان کرد که هدف فعلی ارتش این رژیم «به حداقل رساندن حضور ایران در خاورمیانه، با تأکید بر سوریه است، اما این عملیات‌ها در خاورمیانه اتفاق می‌افتند. در نتیجه، علیه حماس و علیه حزب‌الله هم هستند.»او مدعی شد که حملات اسرائیل و دیگر عملیات‌ها «تا حد زیادی حضور و تسلیحات ایران را در میدان‌های شمالی کاهش داده است».

پیشنهاد نماینده مجلس برای دولت افغانستان

 دست آخر اینکه، در حالی که طالبان اقدام به اعلام دولت رسمی افغانستان از میان رهبران خود کرده است، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان پیشنهاد داده یک دولت موقت به رهبری حامد کرزای تشکیل شود. به گزارش عصر ایران، فداحسین مالکی گفت: بهترین راه این است که دولت موقتی که شکل می گرفت فردی چون آقای کرزای که همه گروه‌های افغان او را قبول دارند در رأس آن باشد و شش ماه وی بررسی کند و بعد انتخابات آزاد برگزار شود، قطعاً اگر فردی افراطی از طالبان در رأس باشد مردم و گروه‌های سیاسی قبول نمی‌کنند، باید فردی که وجهه همه‌جانبه داشته باشد در رأس قرار گیرد. نماینده زاهدان تأکید کرد: اگر طالبان ننشیند و تصمیم قطعی برای دولت مردمی نگیرد قطعاً کشور به‌سمت جنگ‌های داخلی خواهد رفت و  جریانات بین‌المللی و برخی کشورها به جز امریکا و پاکستان پشت جریانات مردمی خواهند بود و در این میان، پیروز میدان طالبان نخواهد بود.وی همچنین افزود: غیرقابل اعتماد بودن طالبان واقعیتی است که باید مدنظر قرار داد اما اینکه گفته می‌شود ایران از طالبان حمایت می کند درست نیست چراکه جمهوری اسلامی ایران حوادث افغانستان را رصد می‌کند و به سمتی می‌رود که همه جریانات درگیر در داخل افغانستان، منهای کشورهای منطقه و امریکا را سر میز مذاکره بنشاند تا آنها بتوانند خودشان تصمیم قطعی برای سرنوشت شان بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/3/586446/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها