ورزش هوشمند با یک کفی فناورانه


علیرضا احمدی- مربیان فوتبال همیشه به‌دنبال راهی هستند تا در هر شرایطی از وضعیت بازیکنان خود مطلع شوند. حالا یک استارتاپ هلندی با سیستمی به‌نام Jogo system به این نیاز پاسخ داده تا مربی بتواند ازطریق کفش‌های بازیکنان، درهر لحظه از وضعیت تمرینی و آمادگی بدنی آنها مطلع شود.
استارتاپ SportsTalentVision، این سیستم را مشتمل بر 3بخش طراحی کرد: یک کفی که در کف کفش ورزشکاران قرار می‌گیرد، مدل‌های سنسور ضدآب که از زیر به کفی‌ها متصل می‌شوند و همچنین یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های اندرویدی و ios که بتوان اطلاعات و دیتای جمع‌آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. وقتی سنسورها به کفی مخصوص کفش متصل می‌شوند می‌توانند تا زمانی که باتری مدل‌ها شارژ دارند، در کفش باقی بمانند.حتی یک فضا در سطح هریک از کفی‌ها وجود دارد که می‌تواند درآینده به جایگاه شارژر مغناطیسی تبدیل شود. درباره سنسورها هم باید گفت که هریک از سنسورها که گفته می‌شود تنها 4گرم وزن دارند، می‌توانند هزار بار در دقیقه دیتا را ثبت کنند و درحال حاضر تا 30ساعت نیازی به شارژ مجدد ندارند.
این سنسورها می‌توانند مواردی همچون متوسط سرعت ورزشکار، شتاب یا کاهش سرعت، میزان دفعاتی که پای ورزشکار با توپ در تماس است و حتی تعداد پاس‌هایی که هر ورزشکار می‌دهد یا دریافت می‌کند را به دقت ارزیابی کرده و بر صفحه سیستم اندرویدی یا ios به‌نمایش درآورند. از دیگر مواردی که مربی با کمک این کفی هوشمند می‌تواند بر آن نظارت داشته باشد قدرت شوت‌های بازیکن و میزان قدرت هریک از پاها در زمان شوت زدن است. مجموعه این اطلاعات ازطریق بلوتوث به اپلیکیشن ارسال شده و درنهایت، هم مربی و هم بازیکن می‌توانند نتایج ارزیابی را روی صفحه نمایش دستگاه خود ببینند و با رفع نقاط ضعف و تأکید بر نقاط قوت، ورزشکار به طور جدی‌تر در مسیر حرفه‌ای خود گام بردارد. یکی دیگر از موارد جالب سیستم، این است که مربی می‌تواند عملکرد بازیکنان مختلف را در زمین مسابقه یا هنگام تمرین مورد بررسی قرار داده و این نتایج را با همدیگر مقایسه کند. این سیستم که اکنون در سایت کیک استارتر پیش فروش می‌شود و عملاً درمرحله جمع‌آوری سرمایه برای تولید انبوه قراردارد با بهای 84یورو حدود 100دلار امریکا برای هرکیت به فروش می‌رسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/11/586478/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها