ایران در ایران


بازگشایی ایمن مدارس البرز
مهم‌ترین رویکرد سال تحصیلی جدید است

کرج- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: بازگشایی ایمن مدارس مهم‌ترین رویکرد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این استان را تشکیل می‌دهد زیرا حفظ سلامت دانش‌آموزان در دوران کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.
به‌گزارش ایرنا، مهریار کرمی اظهار داشت: بازگشایی ایمن مدارس در شرایط سخت تداوم شیوع ویروس کرونا موجب کاهش دغدغه والدین در حفظ  و ارتقای ضریب ایمنی سلامت دانش‌آموزان در فضا‌های آموزشی می‌شود که این موضوع مهم در پروژه مهر ۱۴۰۰ مدارس استان البرز همواره مورد تأکید قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی ایمن مدارس البرز نیازمند همکاری اولیای دانش‌آموزان، مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر اقدامات مختلفی انجام شده است تا دانش‌آموزان از آموزش کیفی تعلیم و تربیت در مدارس استان برخوردار شوند. وی تصریح کرد: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس هزینه بالایی در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی دارد اما در این شرایط سخت کرونایی برای بازگشایی مدارس، تابع نظر ستاد کرونا هستیم.

استان البرز حدود۵۰۰ هزار دانش‌آموز دارد.
واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه یزد آغاز شد

یزد- مرحله نخست واکسیناسیون دانشجویان بومی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یزد و دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور که در یزد سکونت دارند، آغاز شد.
معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت: واکسیناسیون دانشجویان در روز جمعه 19 شهریور انجام نخواهد شد و در این مدت به‌هیچ عنوان امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان وجود ندارد بنابراین فقط دانشجویان ساکن یزد اعم از دانشجویان دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌های کشور می‌توانند اولین دوز واکسن خود را با مراجعه به دانشگاه یزد دریافت کنند.
دکتر محمدرضا صادقیان شاهی اظهار داشت: متعاقباً درخصوص موعد واکسیناسیون دانشجویان مقطع کارشناسی ساکن یزد اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی همچنین در خصوص نحوه واکسیناسیون سایر دانشجویان غیربومی دانشگاه یزد اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، واکسیناسیون دانشجویان سراسر کشور در محل سکونت آنان انجام خواهد شد، بنابراین دانشجویان غیربومی دانشگاه یزد به این منظور باید به مراکز واکسیناسیون مستقر در دانشگاه‌های محل سکونت خود مراجعه کنند. شایان ذکر است در مراحل اول و دوم واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه یزد که ابتدای مرداد و شهریور امسال انجام شد بیش از 1118 نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه واکسینه شدند. واکسیناسیون از 16 شهریور ماه به مدت چهار روز کاری تا روز شنبه 20 شهریورماه در نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و در نوبت عصر از ساعت 17 تا 21 در محل سالن ورزشی کوثر این دانشگاه انجام خواهد شد.

آغاز واکسیناسیون شبانه‌روزی در شیراز

شیراز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:‌ با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن کرونا، واکسیناسیون شبانه‌روزی با همکاری سپاه فجر استان فارس در حسینیه ثارالله(ع) شیراز به‌صورت شبانه‌روزی آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مهرزاد لطفی در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه این مرکز واکسیناسیون بدون هیچ گونه تعطیلی، به‌صورت شبانه‌روزی فعال شده است از همکاری سپاه فجر استان، نیروهای نظامی و انتظامی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ تشکر کرد.
 لطفی با اشاره به نظر وزارت بهداشت مبنی بر تسریع در ایمن سازی عمومی در برابر کرونا، ابراز امیدواری کرد تا در صورت افزایش میزان سهمیه واکسن به استان فارس، مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون علیه کرونا افزایش یابد. مرکز واکسیناسیون یادشده در حسینیه ثارالله شیراز براساس نوبت بندی و ارسال پیامک به گروه‌های سنی هدف فعالیت دارد. وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی از شهرستان‌های استان، از تیم های نظارتی دانشگاه خواست تا دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در برخی از شهرستان‌ها را بررسی کنند و سریعاً برای بهبود آن تصمیم‌گیری شود.

پزشک مدافع سلامت همدان  قربانی کرونا ویروس شد

همدان - رئیس نظام پزشکی استان همدان از جان باختن دومین پزشک همدانی به‌دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، دکتر علیرضا مدرکیان اظهار کرد: دکتر «محسن احمدی قمی» از پزشکان عمومی استان، روز سه‌شنبه ۱۷ شهریورماه به‌دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داد.
مدرکیان با بیان اینکه مرحوم دکتر «احمدی قمی» در درمانگاه شهید سپهری تأمین اجتماعی همدان فعالیت می‌کرد، ادامه داد: وی در صف اول مقابله با کرونا ویروس، مشغول به درمان بیماران کرونایی بوده و از مدافعان سلامت محسوب می‌شد. «محسن احمدی قمی» ۶۱ ساله، دارای ۱۹ سال سابقه فعالیت در بیمارستان تأمین اجتماعی و از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس بود.

آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان غربی با واکسیناسون کاهش یافت

مهاباد- جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در افراد مسن به‌طور محسوسی کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا ،ایرج محبی اظهار داشت: طی پنج ماه اخیر میزان فوتی‌های ناشی از کرونای افراد بالای ۶۰ سال آذربایجان غربی کاهش یافته و تنها ۶۰ درصد فوتی‌ها در استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار دوز واکسن در آذربایجان‌غربی تزریق شده است، ادامه داد: مهم‌ترین کار در راستای مهار همه‌گیری ویروس پس از تزریق واکسن کرونا، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و جلوگیری از عادی انگاری در سطح جامعه است.جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی اظهار داشت: ویروس نوع جدید کرونا که در سطح جامعه فراگیر شده است رفتاری بسیار متفاوت و وحشی تر دارد ،به‌طوری که طی ۲ ماه گذشته ۴۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا را مبتلایانی تشکیل می‌دهد که کمتر از سه روز در بیمارستان بستری بودند.
محبی ، با بیان اینکه هنوز از پیک پنجم کرونا عبور نکرده ایم، اضافه کرد: با وجود تداوم روند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی، همچنان شاهد بی‌توجهی عده زیادی از شهروندان در این خصوص هستیم که می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/12/586482/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها