تکرار یک اتفاق شیرین بعد از حدود 50 سال؛ دراگان به مایلی‌کهن، بلاژویچ و قطبی رسید

اسکوچیچ: بسیار راضی‌ام، لیاقت این برد را داشتیم



گروه ورزشی/ تیم ملی که در مرحله قبل مقدماتی جام جهانی عراق را 1-0 شکست داده بود، در حالی دومین پیروزی متوالی‌اش را برابر این تیم کسب کرد که شاگردان اسکوچیچ بعد از 49 سال و 3 ماه و 30 روز، در 90 دقیقه، 3 گل به عراق زدند. دفعه قبلی که تیم ملی چنین کاری کرد، 19 اردیبهشت سال 1351 بود که تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 1972 عراق را 0-3 شکست داد و حسین کلانی با هت‌تریکش، کاری کرد که تیم ملی به بهترین شکل ممکن آن تورنمنت را شروع کند. البته ایران در جام ملت های آسیا 2015 نیز توانست در طول 120 دقیقه، 3 گل به عراق بزند ولی بازی به ضربات پنالتی کشید و یکی از تلخ‎‌ترین شکست‌های فوتبال ایران مقابل عراق رقم خورد. با این حال، بهترین برد ایران مقابل عراق، در مرحله مقدماتی المپیک 1964 رقم خورد که ایران با هت‌تریک زنده یاد حمید شیرزادگان و مصطفی عرب، حریفش را با 4 گل به بغداد فرستاد.
همچنین اسکوچیچ که با پیروزی ایران برابر سوریه به رکورد برد در 8 بازی ابتدایی یک مربی در تیم ملی رسیده بود، حالا نهمین بردش را کسب کرد تا بعد از محمد مایلی‌کهن، دومین سرمربی تیم ملی باشد که توانسته در 9 بازی متوالی برنده شود. تیم ملی در سال 1996 در 3 بازی دوستانه مقابل کویت(2 بازی) و قطر پیروز شد و در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا 96، نپال و سریلانکا و عمان را در بازی‌های رفت و برگشت شکست داد تا به 9 برد متوالی برسد. حالا هم اسکوچیچ با پیروزی مقابل ازبکستان، بوسنی، سوریه (2 بار)، کامبوج، هنگ کنگ، بحرین و عراق (2 بار) به رکورد 9 برد پیاپی رسیده است. ضمن اینکه سرمربی کروات تیم ملی بعد از میروسلاو بلاژویچ و افشین قطبی به سومین مربی تیم ملی تبدیل شد که در 2 بازی متوالی با عراق، این تیم را شکست داده است.
تیم بلاژویچ در دو بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2002 موفق به شکست عراق شد و افشین قطبی، عراق را در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در سال 2010 و مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در سال 2011 شکست داد. اسکوچیچ در نشست خبری بعد از دیدار ایران و عراق چنین صحبت کرد: «در مورد این برد چه می‌شود گفت؟ من خیلی راضی هستم. ما سر و شکل یک تیم واقعی را داشتیم، در چنین بازی احساسات بسیار بالا است ولی ما تیم برتر بودیم و لیاقت این برد را داشتیم. زدن گل زودهنگام این فرصت را به ما داد که بازی را مدیریت کنیم. در قسمت دوم نیمه اول خوب کار کردیم و در نیمه دوم روی ضدحملات کار کردیم. عراق می‌خواست از توپ های دوم استفاده کند ولی ما می‌دانستیم چطور این موضوع را مدیریت کنیم.» او ادامه داد:« بازیکنانی که در لیگ ایران مشغول فعالیت هستند، هنوز وارد مسابقات نشدند و زمان می‌برد که آنها را در قالب کار تیمی به شرایط آمادگی و تیمی برسانیم. در عین حال 2 بازیکن ما در بازی قبل حضور نداشتند و دیدید که اضافه شدن آنها چقدر توانست کیفیت کار تیمی ما را بالا ببرد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/14/586494/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها