هفته ششم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا برگزار شد

تحقیر ترکیه مقابل هلند با درخشش ممفیس




گروه ورزشی/ سه‌شنبه شب مسابقات انتخابی جام جهانی قطر در قاره اروپا با برگزاری 12 دیدار پیگیری شد که در مهم‌ترین آنها هلند، ترکیه را گلباران کرد. در گروه G هلند در شرایطی به مصاف ترکیه رفت که برخی انتظار داشتند شاهد دیداری نزدیک باشند ولی شاگردان فان خال در دقیقه یک بازی توسط دیوی کلسن با پاس ممفیس به گل رسیدند. ممفیس دیپای ستاره این دیدار بود و علاوه بر این پاس گل، هت‌تریک کرد. البته در دقیقه 44 وقتی ترکیه 3 -0 از هلند عقب بود، چالار سویونجو بازیکن لسترسیتی به دلیل 2 کارته شدن از بازی اخراج شد و ترکیه یک نیمه را 10 نفره بازی کرد.
گاس تیل و دونی مالن 2 گل دیگر هلند را به ثمر رساندند و چنگیز اوندر تنها گلزن ترکیه بود تا در نهایت این دیدار با نتیجه عجیب 6-1 به پایان برسد. دیپای که در این بازی هت‌تریک کرد شمار گل‌های ملی‌اش را در 71 بازی به عدد 33 رساند و با اسطوره فقید فوتبال هلند، یوهان کرایف در تعداد گل‌های ملی برابر شد. در دیگر دیدار این گروه نروژ در مصاف با جبل الطارق 5 -1پیروز شد. در این بازی ارلینگ‌هالند بار دیگر برای نروژ هت‌تریک کرد تا 21 سالگی یک رکورد حیرت انگیز برای تیم ملی نروژ به ثبت برساند. ماشین گلزنی دنیای فوتبال در 12 بازی ملی خود به 15 گل رسیده است. پس از این بازی رسانه‌های اروپایی از‌هالند به عنوان «هیولا» نام بردند و معتقدند که تیم ملی نروژ با ستارگانی همچون او می‌تواند پس از سال‌ها به جام جهانی بازگردد. در گروه D فرانسه که در 2 دیدار قبلی به تساوی رسیده بود و نمایش ناامیدکننده‌ای داشت با دبل گریزمان به برد شیرینی مقابل فنلاند دست یافت تا کمی از آشفتگی‌ها فاصله بگیرد. گریزمان 30 ساله با این 2 گل 41 گله شد و با رکورد میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال این کشور برابری کرد. گریزمان 10 گل با رسیدن به تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ فرانسه فاصله دارد. او درباره این رکورد گفت:« این باعث افتخار من است. از سال 2014 که به تیم ملی آمدم همیشه سعی کردم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. چه در زمینه گلزنی و چه در زمینه حضورم در کارهای دفاعی همیشه خواستم بهترین باشم.»
 پیروزی پرتغال در حضور 2 بازیکن ایرانی
در گروه A تیم ملی پرتغال در باکو میهمان تیم ملی آذربایجان بود و 3-0 پیروز شد. برناردو سیلوا، آندره سیلوا و دیوگو ژوتا به ترتیب در دقایق 26، 31 و 75 برای سلسائوی اروپا گلزنی کردند تا شاگردان فرناندو سانتوس با 13 امتیاز به صدر جدول مسابقات صعود کنند. آذربایجانِ یک امتیازی هم در قعر جدول باقی ماند. حجت حق‌وردی، مدافع پیشین پیکان 90 دقیقه در ترکیب آذربایجان به میدان رفت و با کارت زرد داور هم جریمه شد. علی قربانی نیز از ابتدای نیمه دوم به زمین مسابقه آمد و از داور بازی کارت زرد گرفت. این دو بازیکن تابعیت آذربایجانی گرفته‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/14/586495/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها