هنرمندان در فضای مجازی




هنرمندان در فضای مجازی بجز معرفی آثارشان باز هم با وضعیت فعلی افغانستان همدردی می‌کنند. از دیگر خبرهای دنیای مجازی هنرمندان تبریک تولد سارا پسیانی و نیز بحث روز واکسن هنرمندان مطرح است.

چهره‌ها
تینا پاکروان  که این روزها سریال خاتون را در شبکه نمایش خانگی دارد، با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از هنروران گیلان تمجید کرد و نوشت: «یکی از معضلات سینمای ایران جدی نگرفتن هنروران است نه فیلمسازان برای درست بازی کردن آنها وقتی می‌گذارند و نه خودشان اکثراً انگیزه‌ای برای دیده شدن و بازیگری دارند. در گیلان صحنه‌های مربوط به لهستانی‌ها تمام نگاه من به این مسأله را تغییر داد. همگی با عشق و پر از انگیزه بازیگری آمده بودند و به من انگیزه می‌دادند که بیشتر و بیشتر به آنها بپردازم. از هنرور تبدیل شدند به بازیگران فرعی. همراه بودند در باران در دریا با وجود کرونا زیر سقف اتاقکی کوچک که ۱۰۰ نفر با هم بودیم. با عشقی که در من و همه گروه به ایشان متقابل بود. آنها تک تک امکان تبدیل شدن به یک بازیگر خوب را دارند.»

سجاد افشاریان نیز در صفحه خود آنونس تئاتر «هرکسى یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه‌روز» را به نمایش گذاشته است و از گرفتن مجوز آن سخن گفته است.  تئاتری که در سال 98 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شده است. او نوشت: «تئاتر سبکى از زندگى است، من زندگیم را در تئاتر پیدا و در آن زندگى کردم، تا به امروز هر آنچه که بود و نبود و هست و نیست مرا شکل داده تئاتر بوده، مثلاً نام و هویت خیابان‌ها، حقیقتِ انسان‌ها، دوست داشتن‌ها، تلاش براى نور شدن یا به سرعت نور به سمت تعالى در حرکت بودن یا بهتر بگویم انسان بهتر و به درد خور یا به درد برخورنده بودن به تمامى با تئاتر برایم معنا و مرا معنا مى کند.»

صدیق جمالی کارگردان تئاتر عکس خود را هنگام زدن واکسن منتشر و از کادر درمان تشکر کرده است: «قدردان زحمات طاقت فرسای کادر درمان هستم. امروز به صورت اتقافی خلوت‌ترین محل واکسیناسیون جهان را پیدا کردم.»

محسن شریفیان هم عکسی از نی‌انبان نوازی خود را با دیگران به انتشار گذاشت و نوشت: «روزگار سرد! می‌دانی «دل» من از چه سوخت؟ هر که را در شهر دیدم «هیزم» تر می‌فروخت!
فقط این ساز خبر از دل من دارد. دیگر آغوش من جاى او نیست که او مرا در آغوش مى گیرد و این‌گونه مهر سکوت مى‌شکند! از حال من فقط این ساز خبر دارد.»

رویداد هنری
صفحه رسمی مجله بخارا با انتشار عکسی یکصد ونود هفتمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله بخارا را به دیدار و گفت و گو با نجیب بارور ، شاعر نامدار افغانستان اختصاص داده است.
این نشست به صورت مجازی در کتابفروشی فرهنگان قریب با حضور شاعر، یامان حکمت، مسعود عرفانیان و علی دهباشی در ساعت 9:30 صبح پنجشنبه هجدهم شهریور۱۴۰۰ برگزار می‌شود.



تازه‌های نشر
کتاب چ که بخش کودک و نوجوان نشر چشمه است در صفحه خود خبر داده است که دو کتاب مجموعه‌ یک قصه و دو قصه که شامل «یک گرگ و سه بزغاله» به نویسندگی عذرا جوزانی و «حسنی و ننه حسنی و درخت سیب» به نویسندگی معصومه یزدانی برنده جایزه ویژه مهدی آذری یزدی شده‌اند. این جشنواره نخستین جشنواره  ملی بازآفرینی متون کلاسیک فارسی کودکان و نوجوانان است.


‌نشر و کتابفروشی پنجره از بخشی از کتاب «به مملکت‌تون خدمت کنید» اثر محمدعلی مجتهدی را منتشر کرده است: «چهل سال تمام، نمی‌گویم به مملکتم خدمت کردم، چرخ پنجم مؤسساتی بودم که در رأسش بودم. خدمت را آقایان دیگر می‌کردند. بنده، ببخشید، بی‌کاره بودم، توی دبیرستان البرز، مخصوصاً، من تو اتاقم بی‌کاره بودم. آن 300 نفر معلم بودند که این دانش‌آموزان را هدایت کردند، نه من. من تدریس نمی‌کردم. آن 300 نفر معلم اینها را هدایت کردند. من فقط مراقب آن بودم که این دانش‌آموزان که به من سپرده شده‌اند کسی به اینها خیانت نکند. خیانت به مفهوم اینکه درس کم به اینها بدهد و یا اینکه خدای نکرده اخلاق‌شان را فاسد کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7720/16/586512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها