اخبــــار


با حکم فرمانده معظم کل قوا؛
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب ، متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی
نظر به تعهد و شایستگی و پیشنهاد فرمانده کل آجا، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. اهتمام به ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم در پاسخگویی هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهدید هوایی و رشد سرمایه انسانی با رویکرد ساخت نیروی هوایی دانشمندِ تراز نظام اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری، مورد انتظار است. از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم. سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
سیّد علی خامنه‌ای/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰



موافقت رهبر معظم انقلاب  با استعفای محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با درخواست استعفای آقای دکتر محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند. متن پی‌نوشت رهبر انقلاب اسلامی بر هامش نامه استعفای آقای رضایی به این شرح است: بسمه‌تعالی- جناب آقای دکتر محسن رضایی
تلاش‌ها و زحمات شما در سالیان متمادی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت فراموش نشدنی است. ضمن پذیرش استعفای جنابعالی، موفقیتتان در مسئولیت جدید را از خداوند متعال مسألت می کنم. والسلام علیکم و رحمة الله.
سیّدعلی خامنه‌ای - ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
رضایی از شهریور ۱۳۷۶ تا روز گذشته به مدت 24 سال دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت. سوم شهریور امسال اما آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، با صدور حکمی، او را به سمت «معاون اقتصادی رئیس‌جمهور»، «دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» و «دبیر ستاد اقتصادی دولت» منصوب کرد و برهمین اساس رضایی در نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار استعفا از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص شد

در پی استعفای محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر ذوالقدر جایگزین وی شد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حکمی  ضمن تقدیر از خدمات محسن رضایی، محمدباقر ذوالقدر را به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد. دربخشی از این حکم آمده است که حسب ماده ۳ آیین‌نامه مجمع تشخیص و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی، شما را به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم. محمدباقر ذوالقدر پیش از این دارای سوابقی در سپاه، قوه قضائیه و وزارت کشور بود.
 وی پس از جنگ به مدت ۸سال  رئیس ستاد مشترک سپاه بود و پس از آن، ۸ سال نیز جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وقت بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ معاونت راهبردی قوه قضائیه و از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ نیز معاونت حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را تجربه کرده بود. ذوالقدر همچنین از ابتدای دولت محمود احمدی‌نژاد تا سال ۱۳۸۶ به عنوان معاون امنیتی انتظامی در وزارت کشور مصطفی پورمحمدی حضور داشت.

انتصابات جدیددر قوه مقننه

رئیس مجلس شورای اسلامی در احکامی، «رئیس حوزه ریاست» و «معاون اجرایی» جدید مجلس را منصوب کرد.
به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی ، «سیدمحمدجواد شوشتری» را به عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. ایجاد انسجام و هماهنگی‌های مدیریتی حوزه‌های درون سازمانی مجلس  و تقویت ارتباطات برون سازمانی با سایر قوا، دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط و همچنین ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه حضور مؤثر رئیس قوه مقننه در شوراهای عالی و مجامع ذی ربط، تقویت و نهادینه‌سازی ارتباطات مردمی رئیس مجلس و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های وی، از اهم انتظارات از شوشتری به عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس عنوان شده است.
شوشتری پیش از این، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی کشور بود و جایگزین بابک نگاهداری شد که پیش از این، از سوی هیأت امنای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس این مرکز منصوب شد.رئیس مجلس همچنین در حکم دیگری، «علی‌محمد قلی‌ها» را به عنوان معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.قالیباف در حکم انتصاب قلی‌ها، با اشاره به رویکرد تحولی مجلس، بر کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی و ساماندهی هرچه بیشتر حوزه‌های اداری و مالی مجلس اعم از توسعه و ارتقای کیفی زیرساخت‌های آن مبتنی بر فناوری‌های نوین، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی،  انضباط مالی، حفاظت و امنیت مجلس و بهره‌برداری سریع‌تر طرح توسعه مجلس و خدمت‌رسانی به نمایندگان و کارکنان تأکید کرده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7729/2/587339/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها