اخبـــــار


وزیر ارتباطات:
شبکه ملی اطلاعات پایدار و باکیفیت لازمه توسعه اقتصادی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات پایدار و باکیفیت را لازمه توسعه اقتصادی دانست و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات است.
به‌گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور در جمع هیأت‌مدیره، مدیران و معاونان شرکت زیرساخت حضور یافت و از بخش‌های مختلف این شرکت دیدن کرد.
زارع‌پور؛ فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات پایدار و باکیفیت در جای‌ جای کشور را لازمه توسعه فرهنگی، اقتصادی و ایجاد کسب‌وکارهای متنوع دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش کلیدی شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه فضای مجازی گفت: این شرکت در توسعه فضای مجازی و به‌طورکلی در برقراری دسترسی‌های ارتباطی نقش محوری دارد و می‌توانیم آن را به قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات تعبیر کنیم. البته فارغ از آن، وظیفه مرزبانی فضای مجازی و برقراری امنیت سایبری را هم برعهده دارد که این مهم اهمیت شرکت ارتباطات زیرساخت را دوچندان می‌کند.
وی افزود: نقش شرکت ارتباطات زیرساخت را برای کشور و توسعه شبکه ملی اطلاعات فوق‌العاده حیاتی می‌دانم و این نتیجه زحماتی است که همکاران در سال‌های متمادی کشیده‌اند تا داشته‌های این شرکت سرمایه‌ای برای کشور باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت برای ایجاد آمادگی و آینده‌نگری در حوزه فناوری‌های نوین شد.

تیک تاک برای کودکان چینی محدود شد

اپلیکیشن ویدیوی کوتاه چینی Douyin که نسخه چینی تیک تاک است، دسترسی همه کاربران پایین ۱۴ سال را با هدف محافظت از آنها در برابر محتوای نامناسب در «حالت جوان» قرار داد.
به گزارش ایسنا، اپلیکیشن Douyin که متعلق به شرکت بایت دنس است، در بیانیه‌ای اعلام کرد در «حالت جوان» کاربران پایین ۱۴ سال تنها می‌توانند به مدت ۴۰ دقیقه در روز بین ساعت شش صبح تا ۱۰ عصر به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.
این اقدام برای حمایت از کاربران خردسال، سخت‌گیرانه‌ترین اقدام در تاریخ این پلتفرم است. رگولاتورهای چینی سخت‌گیری در فضای اینترنت را امسال تشدید کرده و فضای آنلاین را برای مقابله با نقض ارزش‌های این کشور رصد می‌کنند. مقامات چینی خواستار حفاظت بهتر از کودکان در برابر خطرات آنلاین شامل پرستش کورکورانه سلبریتی‌های اینترنتی هستند.
بر اساس گزارش رویترز، اپلیکیشن محبوب وی چت که متعلق به شرکت تنسنت است هم یک «حالت جوان» دارد که در صورت فعال شدن، دسترسی کاربران را به بعضی از بازی‌ها و قابلیت‌هایی مانند پرداخت پول یا امکان پیدا کردن دوستان نزدیک  محدود می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7729/11/587374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها