ایران در ایران


منابع آبی استان اصفهان در حال اتمام است
 
اصفهان - سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به وضعیت بد منابع آبی اصفهان به خصوص در غرب استان، گفت: در حال حاضر سد زاینده رود حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب دارد و اگر تا بعد از آذرماه بارندگی نداشته باشیم، کاهش ذخیره سد بر کیفیت آب اثر می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، مهرداد خورسندی درخصوص آخرین وضعیت تأمین آب شرب استان، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت منابع آبی استان مناسب نیست و مشکلات بسیاری در تأمین آب شرب غرب استان داریم. وی با اشاره به خشک شدن چشمه لنگان، گفت: در حال حاضر میزان آبدهی چشمه لنگان به ۸۰ لیتر در ثانیه رسیده، در حالی که ظرفیت آبدهی آن طی اردیبهشت ماه، 5 هزار لیتر در ثانیه بود.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، افزود: در بویین میاندشت نیز به دلیل خشک شدن رودخانه یلان، چاه‌های ۱۷ روستای آن بی آب شده که روزانه حدود ۲۵۰ لیتر توسط ۵ دستگاه تانکر در این روستاها آبرسانی سیار انجام می‌شود.
وی همچنین به وضعیت بد منابع آبی گلپایگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه منابع آبی گلپایگان نیز خشک شده و ذخیره سد گلپایگان بسیار افت کرده است، همچنین سهمیه آب خط لوله قمرود برای گلپایگان کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۱۲ روستای آن با تانکر، آبرسانی می‌شود. خورسندی با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت منابع آبی استان خوب نیست، گفت: سد زاینده رود در حال حاضر حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره دارد.
وی درباره کاهش شدید ذخیره سد زاینده رود و تأثیر آن بر کیفیت آب شرب، گفت: سلامت آب شرب خط قرمز شرکت آبفا است و همواره نظارت کامل بر این مهم می‌شود، از سوی دیگر مرکز بهداشت استان بر کیفیت آب شرب اصفهان نظارت دارد.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان البته تأکید کرد: این میزان ذخیره سد زاینده رود بر کیفیت آب شرب اثر نخواهد گذاشت مگر اینکه بعد از آذرماه بارندگی نداشته باشیم، بنابراین با این حجم آبی، کیفیت آب همانند گذشته است. وی با اشاره به اینکه مطابق پیش‌بینی هواشناسی پاییز امسال بارش‌های مؤثر از آذرماه شروع می‌شود، گفت: در مهر و آبان ماه وضعیت بارش‌ها مناسب نیست و پیش‌بینی می‌شود حجم سد زاینده رود تا پایان آبان ماه کاهش یابد.

اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد برگزار می‌شود

یزد - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت:اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد با هـدف ایجاد زمینه مشـارکت فعال هنرمندان مجسـمه سـاز به منظـور تجلیل از مقام والای شـهدای شـاخص، مفاخر فرهنگی، هنـری، اجتماعی و حـوزه‌های ادبیات، پزشـکی و...، توسـعه و تبیین نقش هنر مجسـمه‌سازی در نیـل به این هدف، سیاستگذاری و در پاییز ۱۴۰۰ اجرا می‌شـود.
به‌گزارش «ایران»، سید علیرضا رسولی با بیان اینکه اجرای اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مفاخر یزد و آثار و ایده‌های بدیع ارائه شده در آن می‌تواند معرف خوبی برای ظرفیت‌های گردشگری استان باشد، افزود: این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده و تلاش می‌کند ضمن بهره‌گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط هنرمندان جوان شکل بگیرد و به‌علت شرایط همه‌گیری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری، شیوه برگزاری دورکاری خواهد بود و راه تعامل و فرایند ساخت از طریق فضای ویدیویی و عکس در صفحات مجازی است و در بازه زمانی مشخص، هنرمندان آثار خود را در داخل کارگاه شخصی خود خواهند ساخت.

هشتم مهرماه به‌عنوان <روز فرهنگی نظرآباد> به تصویب رسید

کرج - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز از تصویب هشتم مهرماه به‌عنوان روز فرهنگی نظرآباد در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، فریدون محمدی بیان داشت: تعیین هشتم مهرماه روز ثبت محوطه باستانی ازبکی در فهرست آثار ملی به‌عنوان روز فرهنگی نظرآباد از مهم‌ترین مصوبات اخیر این نشست بود که به اتفاق آرا و با نظر مساعد امام جمعه شهرستان نظرآباد، فرماندار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی به تصویب رسید.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز اظهار داشت: طرح اولیه نامگذاری هشتم مهرماه که مصادف با سالروز ثبت محوطه ازبکی در فهرست آثار ملی است به‌عنوان روز فرهنگی نظرآباد با درنظر گرفتن رویکردهای متفاوت از طرف تمامی اعضا و نهادهای مربوطه ازجمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است. وی ادامه داد: این تصمیم با درنظر گرفتن جامعیت، فراگیر بودن، قدمت ۹ هزار ساله تاریخی و نیز تعیین محوطه ازبکی به‌عنوان نماد فرهنگی شهرستان گرفته شده و حائز اهمیت و منشأ اثرات بسیاری خواهد بود.

تعطیلی ۲۵ درصد کارگاه‌های کفش هیدج به‌خاطر کرونا

زنجان - مدیرعامل تعاونی تلاشگران شهر هیدج گفت: با شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه‌های کفش در شهر هیدج به‌علت مشکلات مختلف و نبود توان مالی تعطیل شدند.
به‌گزارش ایسنا علی‌اکبر ملک‌محمدی، با اشاره به اینکه هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر از ۲۰۰ تولیدی فعال در سطح شهر هیدج، ۱۸۰ تولیدی یعنی ۸۰ درصد ،عضو تعاونی تلاشگران کفش هستند.
وی با اشاره به اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج به‌عنوان یکی از تعاونی‌های موفق در سطح استان است، تصریح‌ کرد: این تعاونی پل ارتباط تولیدکنندگان با مسئولان بوده و تا حد امکان برای حل مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند. ملک‌محمدی با بیان اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج از سال ۹۲ تشکیل شده و رسالت این تعاونی رفع مشکلات صنعت کفش در هیدج است، تأکیدکرد: اگر مسئولان در بحث سرمایه در گردش و اعطای مجوز همراهی کنند، این صنعت در اشتغال و اقتصاد استان بسیار مؤثر خواهد بود. مدیرعامل تعاونی تلاشگران شهر هیدج یادآور شد: بیش از ۳۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت کفش هیدج فعال بوده و رونق این صنعت در هیدج سبب به صفر رسیدن میزان بیکاری و به حداقل رسیدن مشکلات زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست از لحاظ مالی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7729/12/587381/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها