اخبــــــــار


مرگ ۲ صیاد در هورالعظیم

گروه حوادث /  یک فعال محیط‌زیستی از مرگ دو صیاد محلی در تالاب هورالعظیم به‌دلیل کمبود اکسیژن و انفجار بیوگاز در این تالاب خبر داد.
ناصر عبیات درباره این حادثه به مهر، گفت: حادثه دلخراش مرگ ناگهانی دو صیاد در تالاب هورالعظیم که جسد آنها در کنار جاده نفت در عمق هور پیدا شد، زنگ خطری جدی به‌شمار می‌رود. با کم شدن حقابه سطح و عقب نشینی آب در نتیجه کمبود اکسیژن و مرگ گیاهان آبزی و موجودات زنده و همچنین گازهای ناشی از فعالیت باکتری‌ها و تجزیه کننده‌های طبیعی، بیوگاز در تالاب تشکیل می‌شود. وی افزود: بیوگاز بر اثر واکنش‌های تجزیه‌ای بی‌هوازی میکروارگانیسم‌های زنده در محیطی تولید می‌شود که مواد آلی در آن وجود دارد. بیوگاز مخلوطی از سه ترکیب با نام‌های متان، دی اکسید کربن و سولفید هیدروژن است.
عبیات بیان کرد: سولفید هیدروژن H۲s همان گاز قاتل است که در چاه فاضلاب موجب کشته شدن خیلی‌ها شده است. گاز به‌صورت حباب‌های ریز از عمق آب هور به سطح می‌آید و معمولاً هنگام غروب یا شب که باد نمی‌وزد تجمع گاز در مناطقی به‌صورت ابر و مه خواهد بود که دیده نمی‌شود و اشخاصی که در آن منطقه باشند دچار گازگرفتگی و مرگ خواهند شد. این فعال محیط‌زیستی بیان کرد: به تازگی در مرداب‌های تشکیل شده در هور تجمع ماهی‌های بی‌حال و در حال مرگ مشاهده شده که صیادها را به خود جذب می‌کنند غافل از اینکه منطقه بسیار خطرناکی که احتمال ورود زنده و خروجی نامعلوم دارد. صیادان از ماهیگیری در حوض‌های شماره سه تا پنج اجتناب کنند.

علت مرگ در حال بررسی
ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: دو صیاد در هور العظیم به‌علت نامعلومی فوت شده‌اند که حادثه در دست بررسی است. اجساد این دو صیاد به پزشکی قانونی منتقل شده و فرمانداری و همه عوامل اجرایی شهرستان منتظر گزارش تخصصی پزشکی قانونی در رابطه با علت مرگ آنها هستند.
حیاتی افزود: مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کشته شدن این افراد به‌دلیل وقوع انفجار مورد تأیید قرار نگرفته است.
همچنین حبیب عفری مفرد، فرماندار هویزه با تأیید خبر فوت ۲ صیاد بیان داشت: علت فوت آنها نامعلوم است و براساس گزارش‌های اولیه علت آن مسمومیت بر اثر گاز عنوان شده، البته هم‌اکنون اجساد افراد مذکور به پزشکی قانونی انتقال یافته‌اند و منتظر نظر آنها هستیم تا علت اصلی را اعلام کنیم.
منصور سیلاوی، بخشدار میسان از توابع شهرستان هویزه نیز در این خصوص بیان کرد: شایعه‌هایی درخصوص مرگ این ۲ صیاد منتشر شده است، اما براساس اطلاعات صیادی که دچار مصدومیت شده، این حادثه به‌دلیل شوک برقی که برای صید ماهی به آب زده رخ داده و موجب پرتاب افراد مذکور در آب و غرق شدن آنها شده است.


دستگیری قاتل طلافروش سردشتی

گروه حوادث /  مرد جنایتکار که با شلیک گلوله یک طلافروش را در سردشت به قتل رسانده بود 5 روز پس از این جنایت دستگیر شد.
سرهنگ موسی بهاری، فرمانده انتظامی سردشت در این‌باره گفت: شامگاه سه‌شنبه مردی با ورود به یک طلافروشی در چهارراه پست شهرستان سردشت مرد طلافروش به نام آزاد 35 ساله را با شلیک گلوله کلت کمری به سرش به قتل رساند و با یک خودرو فرارکرد.
با اعلام این ماجرا به پلیس تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم توسط مأموران آگاهی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه سرانجام با ردیابی‌های تخصصی و بازبینی صحنه جرم توسط دوربین‌های مداربسته مغازه مقتول هویت متهم شناسایی و مشخص شد که او پس از قتل به یکی از شهرهای همجوار فرار کرده است که مخفیگاه وی شناسایی و در یک حرکت غافلگیرانه دستگیر شد. فرمانده انتظامی سردشت با اشاره به اینکه قاتل هنگام قتل سرقتی از طلا فروشی انجام نداده است، اظهار داشت: هنوز انگیزه قاتل مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


سقوط پل عابر پیاده در جاده گرگان

گروه حوادث / برخورد کامیون با پل عابر پیاده در محور گرگان به کردکوی منجر به مصدوم شدن یک موتورسوار و بسته‌شدن مسیر حرکت خودروها شد. سرهنگ  علی عبدی، رئیس پلیس‌راه گلستان در تشریح این خبر گفت: ساعت 30 و 5 دقیقه بامداد یکشنبه  یک دستگاه کامیون تریلر در مسیر کردکوی به گرگان در حرکت بود که به علت نقص فنی ناگهان جک خودرو بالا رفته و کانتینر با پل هوایی برخورد کرده و پل سقوط کرد.
در اثر این حادثه یک موتورسوار که از آن مسیر عبور می‌کرد مصدوم شد اما راننده کامیون سنگین سالم است. رئیس پلیس راه گلستان با گلایه از دستگاه‌های متولی درخصوص بازگشایی مسیر تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌ها خیلی دیر نسبت به حادثه واکنش نشان داده و وارد محل شدند و این حادثه باعث ترافیک چند ساعته شد.


3 کشته در تصادف پژو با تریلی

گروه حوادث / برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو با یک دستگاه تریلی در محور یاسوج به سمیرم در سه راهی بی‌بی سید، سه کشته و دو مصدوم برجا گذاشت.
غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان‌ در این باره گفت: حدود ساعت ۱۸ روز شنبه حادثه رانندگی در جاده یاسوج به سمیرم در سه راهی بی‌بی سید به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شد، به همین دلیل از اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی، سه واحد امدادی اورژانس و یک واحد امدادی هلال احمر به محل اعزام شدند. وی افزود: در این سانحه، سه مرد ۲۰ تا ۳۰ سال، جان خود را از دست دادند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان‌ بیان کرد: ۲ مرد جوان دیگر نیز دچار مصدومیت شدند که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی در محل حادثه به بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم انتقال یافتند.
دلیل بروز این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7729/13/587388/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها