هنرمندان در فضای مجازی




کمپین خرید لوازم التحریر برای کودکان نیازمند، فصل مشترک فعالیت اغلب اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی به ویژه آنهایی است که در این سال‌ها به عنوان فعال اجتماعی شناخته شده‌اند. با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس زنگ مهربانی به صدا درآمده و هنرمندان از جمله رضا کیانیان، پریناز ایزدیار و... دنبال‌کنندگان صفحاتشان را به مشارکت در کمک به کودکان نیازمند دعوت کرده‌اند. شمارش معکوس برای پخش سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم از فیلیمو آغاز شده است و روز گذشته تیزر این سریال در صفحه بازیگران آن از جمله مینا وحید، هنگامه قاضیانی، کاظم سیاح و... باز نشر شد. با خروج از وضعیت قرمز، سالن‌های تئاتر از روز یکشنبه 28 شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اهالی تئاتر در صفحات شخصی‌شان مخاطبان را به تماشای تئاتر دعوت کرده‌اند و دیدن چند نمایش را هم پیشنهاد داده‌اند.

چهره‌ها
ساعد سهیلی با به اشتـــــراک گـــذاشتن تصـــویـــری از امیــــــر جعفری و پولاد کیمیایی در کنار خودش نوشته که «بالاخره پروانه نمایش «گشت ارشاد 3» صادر شد.» فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی آماده نمایش شده و سازندگان فیلم قصد دارند با توجه به روند واکسیناسیون و احتمال بازگشایی کامل سالن‌های سینما در ماه‌های آینده، فیلم «گشت ارشاد ۳» را قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه اکران کنند. فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در سال ۹۱ و «گشت ارشاد ۲» در سال ۹۵ ساخته شد. ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد، علیرضا خواجه نیا و امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند.

 عالیه عطایی نویسنده ایرانی-افغانستانی ساکن ایران همچنان در صفحه اینستاگرامش از افغانستان و وضعیت مهاجران می‌نویسد. او عکس پسربچه‌ای را منتشر کرده که در پلاکارد روی دستش نوشته «  open the borders  » (مرزها را باز کنید). عطایی در ادامه نوشته: «اگر یک جان را هم نجات بدهید، یک جان است. در کمپ‌های مرزی روند بررسی شرایط پناهندگی کند است  و کنسولگری افغانستان عملاً جوابگوی شرایط پناهندگان نیست. به طور مشخص هنوز  بعد از یک ماه هیچ نهاد رسمی مثل هلال احمر اعلام کمک از مردم را نکرده است و بسیار مردم نمی‌توانند به خیرین شخصی اعتماد کنند و شرایط در دیواره‌ی مرزی از لحاظ تغذیه و بهداشت خوب نیست. اگر دستتان می‌رسد کاری بکنید شاید «یک جان» بیشتر زنده بماند.»

هانا کامکار تصویری از تمرین نمایش «نیمه تاریک ماه» به مناسبت تولید نیکی مظفری منتشر کرده و نوشته: «آن ‌گاه با گروهی باشد که دوست‌شان داشته باشم، برایم دلچسب‌ترین زمانِ کاریم بوده. تلاشی با آرامش و خوشحالی برای شناخت خود و رشد شخصیتم، در کنار آفرینش هنری که به خودی خود بسیار پرچالش و نفس‌گیر است. این عکس آنالوگ از سری دوربین بابام‌های بهزاد عمرانی که سر تمرین‌ نمایش «نیمه تاریک ماه» درست دو سال پیش انداخت را با دم‌شماری برای بازگشت به صحنه تئاتر، برای زادروز نیکی مظفری مهربانم در جهان مجازی
پُست می‌کنم.»

اسدالله امرایی نویسنده و مترجـم شنـــــاخته شده تصویـــــری از خودش، لیلی گلستان، احمدرضــــــا احمدی و سهیل محمودی منتشر کرده و با این عبارات از به انتظار نشستن روزهای خوش نوشته : «باز هم روزهای خوب می‌آید و باز دور هم جمع می‌شویم. این یادآوری یک روز خوب است در جمع علاقه‌مندان کتاب در کنج دنج کتابفروشی نشرثالث نشسته بودیم  و کتاب امضا می‌کردیم  البته من به نیابت از نویسندگان آثاری که مترجمش بودم... لیلی گلستان، احمدرضا احمدی، سهیل محمودی و بنده.  کتاب‌های روی میز به لطف استقبال خوانندگان و تلاش ناشر و همکارانش در مجموعه بارها تجدید چاپ شده.»

مهتاب نصیرپور با بازنشر پست علیرضا پولاد شکن و تصویر محمـــد رحمانیـــان از فعالیت تازه این گروه نمایش خبر داده است.

احمد بهرامی کارگردان «دشــــــت خامـــوش» در استــــــــــوری صفحه اینستاگرامش تصاویری از اکران ویژه فیلمش منتشر کرده است. آن طور که سعید بشیری، تهیه‌کننده این فیلم در این مراسم اعلام کرد این نمایش به یاد و خاطره و تلاش مستمر صنفی، جدیت، دلسوزی‌ها، حمایت‌ها، مهربانی و منش انسانی به فرشته طائرپور تقدیم شد. در این مراسم تعداد زیادی از اهالی سینما از جمله آیدا پناهنده، ارسلان امیری، مستانه مهاجر، هانا کامکار، روزبه حصاری و ... حضور داشتند. «دشت خاموش» تاکنون حضور موفقی در جشنواره های معتبر جهانی داشته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7729/16/587410/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها